گروه‌های مقاومت عراق با هدف بررسی تحولات اخیر و پاسخ به حملات ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، جلسه‌ای تشکیل دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” گروه‌های مقاومت عراق در ۲ مهر ماه در بغداد، جلسه‌ای دو ساعته با هدف بررسی تحولات اخیر و پاسخ‌های مقاومت عراق به حملات ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان برگزار کردند.

در این جلسه، فرماندهان و نمایندگان گروه‌های مقاومت النجباء، کتائب حزب‌الله، انصارالله الاوفیاء، کتائب امام علی و کتائب سیدالشهداء حضور داشتند و در پایان جلسه بر سر موضوعاتی به توافق رسیدند که مهم‌ترین آن “ورود مستقیم به نبردها در حمایت از حزب الله لبنان در صورت آغاز هرگونه عملیات زمینی رژیم صهیونیستی” بوده است.

بر اساس توافق در این جلسه، حملات موشکی و پهپادی گروه‌های مقاومت عراق از مبداء عراق و سوریه علیه مواضع رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

فرماندهان مقاومت عراق با هدف انجام هماهنگی‌ها و بررسی تحولات اخیر، تماس‌هایی طی روزهای اخیر با فرماندهان حزب‌الله لبنان برقرار کردند.

شایان ذکر است مقاومت اسلامی عراق پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون، ۱۵۸ حمله علیه مواضع رژیم صهیونیستی در منطقه با هدف حمایت از گروه‌های مقاومت در غزه و لبنان ترتیب داده است و به نظر می‌رسد این حملات تا زمان توافق آتش‌بس در نوار غزه و پس از آن در لبنان، ادامه خواهد داشت.

همزمان با انتشار خبر جلسه گروه‌های مقاومت عراق، رسانه‌های منطقه‌ای از استقرار نیروهای مقاومت در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی خبر دادند. شبکه الجزیره مدعی شد که ارتش اسرائیل با نگرانی ورود حدود ۴۰ هزار نفر نیرو از سوریه، عراق و یمن به منطقه بلندی‌های جولان را که در انتظار دعوت نصرالله برای جنگ هستند، دنبال می‌کند.

تا این لحظه جزئیات بیشتری در خصوص استقرار نیروهای مقاومت در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی منتشر نشده و فرماندهان نظامی کشورهای سوریه، ایران و لبنان نیز واکنشی به این اخبار نشان نداده‌اند اما رسانه‌های محلی در شرق دیرالزور طی روزهای اخیر، گزارش‌هایی از اعزام نیروهای مقاومت به منطقه القصیر سوریه و سپس به لبنان مخابره کرده‌اند که صحت آن تا این لحظه مشخص نیست.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.