حاج محمد حسین سرور (حاج ابو صالح) از فرماندهان ارشد حزب الله در حمله تروریستی جنگنده‌های ارتش اسرائیل در ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

در نتیجه حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به آپارتمانی در منطقه القائم در ضاحیه بیروت، دو نفر از جمله محمد حسین سرور، فرمانده یگان هوایی حزب الله شهید و ۱۷ نفر دیگر زخمی شدند.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، این عملیات در پاسخ به شلیک موشک بالستیک حزب الله به سمت تل آویو صورت گرفت.

لحظه اجرای ترور و اصابت دستکم سه فروند موشک اسرائیلی به ساختمانی در ضاحیه بیروت

محمد حسین سرور با نام مستعار حاج ابو صالح، متولد ۷ آگوست ۱۹۷۳ میلادی (۱۶ مرداد ۱۳۵۲) در شهرک عیتا الشعب در جنوب لبنان است.

او از سال ۱۹۸۶ به مقاومت اسلامی لبنان پیوست و در تشکیلات مقاومت به مسئولیت های سازمانی مختلفی رسید. حاج ابو صالح در بسیاری از عملیات های مقاومت اسلامی علیه اشغالگران اسرائیل مشارکت داشت و یکی از مستشاران کلیدی جبهه مقاومت در مقابله تکفیریها در مرزهای شرقی لبنان و استان های مختلف سوریه بود.

شهید سرور از سال ۲۰۲۰ میلادی مسئولیت نیروی هوایی در حزب الله را بر عهده گرفت و عملیات های این یگان را در طول عملیات نظامی در پشتیبانی از فلسطین تا روز شهادتش رهبری کرد.

ترور محمد حسین سرور، ششمین عملیات تروریستی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر بیروت، پایتخت لبنان است. صهیونیست‌ها پیش از این حمله، اقدام به ترور صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و فرماندهان ارشد حزب الله از جمله فواد شکر، ابراهیم عقیل، علی کرکی و ابراهیم قبیسی کرده بودند که در ترور علی کرکی ناموفق بودند. هدف اسرائیل از اجرای حملات تروریستی در لبنان این است که حزب الله را برای توقف حملات در جبهه شمال فلسطین اشغالی تحت فشار قرار دهد. حزب الله اعلام کرده است که عملیات در این جبهه برای حمایت از مردم فلسطین و توقف جنگ افروزی صهیونیست‌ها در نوار غزه است و تا زمانی که ارتش اسرائیل عملیات در این منطقه را متوقف نکند به عملیات نظامی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد.

عملیات حزب الله در جبهه جنوب لبنان-شمال فلسطین اشغالی از هشتم اکتبر سال گذشته، برای پشتیبانی از مردم و مقاومت فلسطین در نوار غزه آغاز شد. حزب الله در طول این عملیات با استفاده از تسلیحات راکتی، پهپادی، مهمات ضدزرهی و توپخانه‌ای به طور متوسط روزانه بیش از ۱۰ بار مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی فلسطین و جولان اشغالی را مورد حمله قرار داده است.

در نتیجه این درگیری دستکم ۲۸ نظامی و غیرنظامی صهیونیست کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند. در سمت لبنان نیز تاکنون قریب ۵۰۰ نفر از فرماندهان و نیروهای مقاومت و بیش از ۱۵۰۰ غیرنظامی لبنانی به شهادت رسیده و بیش از ۷۰۰۰ هزار نفر زخمی شده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.