آژیر خطر یا هشدار قرمز، یک سیستم راداری هشدار اولیه است که ارتش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از وقوع تلفات در حملات راکتی، موشکی، پهپادی و دیگر گونه‌های حملات گروه‌های مقاومت در سراسر فلسطین اشغالی نصب کرده است.

این سیستم ابتدا در مناطق اطراف نوار غزه نصب شد تا به شهرک نشینان صهیونیست در مورد حملات راکتی مقاومت فلسطین در نوار غزه هشدار دهد. سیستم هشدار بعدا در سراسر شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی اسرائیل فعال شد. صوت این هشدار به این گونه است که همزمان با آژیر قرمز، کلمات عبری با صدای یک زن برای چهار تکرار می‌شود و تا زمانی که همه راکت‌ها به زمین برخورد کرده و پرتاب دیگری شناسایی نشود، تکرار می‌شود.

این سیستم پس از وقوع جنگ روسیه و اوکراین، برای هشدار درباره حملات موشکی و هوایی روس‌ها در شهرهای اوکراین نیز فعال شده است.

بنابراین “آژیر خطر در اراضی اشغالی” نشان دهنده وقوع حمله راکتی، موشکی و یا پهپادی گروه‌های مقاومت در شهرک های صهیونیستی در فلسطین اشغالی است. برخی مخاطبین در فضای داخلی با دیدن اخبار آژیر خطر تصور می‌کنند که حملات گروه‌های مقاومت برای به صدا درآوردن این هشدارها است و در ادامه حملات مقاومت را بی فایده تفسیر می‌کنند. در صورتی که ماهیت اخبار “آژیر خطر” اطلاع رسانی درباره وقوع حملات مقاومت است نه نتیجه‌ی آن.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.