سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله به شهادت رسید

شنبه 7 مهر 1403 - 15:59
https://iswnews.com/?p=122032

سید مقاومت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در حمله تروریستی ارتش رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای تایید کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله اخیر جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است. ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه ۶ مهرماه منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله همچنین موجب شهادت سردار عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج علی کرکی (حاج ابوالفضل)، از فرماندهان ارشد حزب الله و فرمانده جبهه جنوب لبنان و همچنین ده‌ها غیرنظامی لبنانی شد.

بیشتر بخوانید: حمله هوایی اسرائیل به بیروت؛ صهیونیست‌ها مدعی ترور سیدحسن نصرالله شدند

حزب‌الله در این بیانیه ضمن تسلیت به حضرت امام مهدی صاحب الزمان (عج) و امام خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی و مردم مجاهد لبنان، رزمندگان جبهه مقاومت، کل آزادگان و مستضعفین عالم نوشت: «سید مقاومت، بنده صالح، به عنوان فرمانده شهید و بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن به قافله جاویدان شهدای کربلا پیوسته است.»

حزب الله در ادامه این بیانیه تاکید کرد، رهبری حزب‌الله با مقدس‌ترین و گرانقدرترین شهید عهد می‌بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان مقاوم و شریف ادامه خواهد داد.

سید حسن نصرالله در ۳۱ آگوست ۱۹۶۰ میلادی (۹ شهریور ۱۳۳۹ ه.ش) در محله کرنتینا واقع در شرق بیروت به دنیا آمد. او سومین دبیرکل حزب‌الله لبنان و از بنیانگذاران مقاومت لبنان در سال ۱۹۸۲ میلادی بود. سید حسن نصرالله، پس از شهادت سید عباس موسوی در ۱۶ فوریه ۱۹۹۲، در سن ۳۲ سالگی با اجماع اعضای حزب الله لبنان به عنوان دبیرکل آن حزب انتخاب شد. حزب الله در دوران فرماندهی وی به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شد و توانست پس از انجام عملیات‌های متعدد، در سال ۲۰۰۰ رژیم صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی از لبنان و آزاد کردن اسرای لبنانی کند. سید حسن نصرالله در جریان دفع فتنه تکفیری ها در کشورهای سوریه، لبنان و عراق نیز نقش مهمی داشت و علاوه بر فرماندهی حزب الله در میدان رزم، با سخنرانی های برجسته و نطق قدرتمند خود در عرصه سیاسی و رسانه ای نیز به تبیین و خنثی سازی توطئه های دشمنان میپرداخت.

سید مقاومت در جریان جنگ اخیر فلسطین نیز به مجاهدت و فرماندهی مقاومت لبنان در پشتیبانی از مردم و مقاومت فلسطین پرداخت و در راه قدس شریف به مقام شهادت نائل گشت.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.