گردوخاک ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 13:25
https://iswnews.com/?p=122206

نیروهای ارتش یمن در پاسخ به حملات اخیر ائتلاف آمریکایی-انگلیسی علیه یمن، سه عملیات نظامی علیه کشتی های وابسته به انگلیس و رژیم صهیونیستی اجرا کردند.

نیروی دریایی، نیروی موشکی و نیروی پهپادی نیروهای مسلح یمن در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس علیه یمن، سه عملیات نظامی انجام دادند. این حملات عبارتند از:

۱- حمله به نفتکش انگلیسی کوردیلیا مون (CORDELIA MOON) در دریای سرخ. این حمله با هشت فروند موشک بالستیک و کروز، پهپاد انتحاری و شهپاد انجام شد و طی آن کشتی انگلیسی به شدت آسیب دید.

۲- در عملیات دوم کشتی ماراتوپلیس (MARATHOPOLIS) در اقیانوس هند با موشک کروز هدف قرار گرفت.

۳- در عملیات سوم این کشتی ماراتوپلیس بار دیگر به دلیل نقض تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی در دریای عرب و در جهت شمال شرقی مجمع الجزایر سقطرا با یک فروند پهپاد انتحاری هدف قرار گرفت و این عملیات منجر به اصابت مستقیم کشتی شد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه افزود، نیروهای مسلح یمن به عملیات نظامی خود و محاصره دریایی دشمن اسرائیلی همچنان ادامه می دهد. این عملیات جز با توقف تجاوز به غزه و رفع محاصره آن و همچنین توقف حملات علیه لبنان متوقف نخواهد شد.

عملیات های ارتش یمن علیه دو کشتی خارجی در دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند، ۱۵۸-۱۶۰مین حمله رسمی نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) است.

عملیات نیروهای مسلح یمن برای پشتیبانی از مردم و مقاومت فلسطین در نبرد با رژیم صهیونیستی، از ۲۷ مهر ۱۴۰۲ در خاک فلسطین اشغالی و مسیر دریایی خلیج عدن-دریای سرخ آغاز شد. این عملیات با توقیف کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر و حملات مداوم موشکی، پهپادی و شهپادی به بیش از ۱۵۰ کشتی مرتبط با اسرائیل به اوج خود رسیده و موجب توقف کشتیرانی شرکت‌های صهیونیستی از مسیر دریای سرخ شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.