ارتش اسرائیل عملیات در جنوب لبنان را پر تلفات شروع کرد!

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 19:30
https://iswnews.com/?p=122259

در اولین روز عملیات زمینی و ورود نیروهای اسرائیلی به خاک لبنان ۸ تن از سربازان و کماندوهای رژیم کشته شدند و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در این راستا ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد امروز ۶ تن از کماندوهای یگان ایگوز و ۲ تن دیگر از کماندوهای گولانی در نبردهای جنوب لبنان افقی شدند.

با کشته شدن این افراد، مجموع کشته‌های “نظامی” بر اساس ادعای رژیم اسرائیل از ابتدای درگیریها تا این لحظه به ۷۲۳ نفر رسید.

ارتش اسرائیل میگوید کماندوهای ایگوز از اوایل صبح امروز حمله ای را علیه روستایی در نزدیکی مرز (احتمالا کفرکلا) آغاز کردند. نیروها وارد ساختمانی در روستا شده بودند که پس از مدتی در کمین نیروهای حزب الله گرفتار شدند. در طول درگیری ده ها تن از نیروهای حزب الله به سمت نیروهای اسرائیلی آتش گشودند و با سلاح ها سبک و نیمه سنگین از آنها پذیرایی کردند و ادوات آنها را نیز با موشک های ضد تانک مورد هدف قرار دادند. پس از درگیریها و در هنگام تخلیه مجروحین نیز حزب الله بار دیگر نیروهای اسرائیلی را با شلیک خمپاره مورد هدف قرار داد و تعداد دیگری از اسرائیلی ها زخمی شدند.

در نهایت نیروهای اسرائیلی در پوشش حملات پهپادی و آتش تانکها موفق به عقب نشینی شدند. اسرائیل مدعی است که در این حملات بیشتر از ۲۰ نیروی حزب الله به شهادت رسیده اند.

به نظر میرسد رژیم اسرائیل حالا به خوبی درک کرده باشد که نبردها در جنوب لبنان بر خلاف آنچه که در نوار غزه اتفاق می‌افتد برای آنها به مراتب پرهزینه تر و سخت تر خواهد بود. روز اول جنگ با هشت کشته و ده‌ها زخمی، نشان از یک جنگ پر تلفات برای اسرائیل است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.