حمله هوایی ارتش اسرائیل به مرز سوریه و لبنان

جمعه 13 مهر 1403 - 17:54
https://iswnews.com/?p=122391

ارتش رژیم صهیونیستی گذرگاه مرزی المصنع میان در منطقه مرزی لبنان و سوریه را مورد هدف قرار داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی سحرگاه ۱۳ مهر ماه، گذرگاه مرزی المصنع میان لبنان و سوریه را مورد هدف قرار دادند.

در پی این حمله، مسیر منتهی به گذرگاه مرزی المصنع به شدت آسیب دید و به همین علت، آوارگان لبنانی با پای پیاده در حال حرکت به سوی سوریه می‌باشند‌.

در همین رابطه، علی حمیه، وزیر حمل و نقل لبنان اظهار داشت: حملات اسرائیل به گذرگاه المصنع موجب بسته شدن جاده بین‌المللی میان لبنان و سوریه و سرگردانی هزاران آواره شد. ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم که مسئولیت‌های خود را برای حفاظت از گذرگاه‌ها انجام دهد.

شایان ذکر است ارتش رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر، حملاتی را علیه مناطق مرزی و گذرگاه‌های مشترک لبنان و سوریه ترتیب داده است. عمده این حملات و اقدامات مشابه با هدف اختلال و مسدود کردن مسیر لجستیک حزب‌الله صورت گرفته است. برخی دیگر از این حملات نیز با هدف اجتماعی کردن جنگ و افزایش هزینه‌های حمایت از محور مقاومت صورت می‌گیرد. رژیم اسرائیل با تداوم این نوع حملات امیدوار است حزب‌الله از سوی مردم تحت فشار و مورد انتقاد قرار گیرد تا به آتش‌بس و با کاهش حملات تن دهد.

ویدیویی از محل حادثه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.