نیروهای مسلح یمن با استفاده از موشک های بالستیک و پهپادهای انتحاری مواضع رژیم صهیونیستی در شهرهای تل آویو و ایلات را مورد حمله قرار داد.

بر اساس بیانیه‌ی سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، نیروهای موشکی و پهپادی ارتش یمن در چارچوب مرحله پنجم از تشدید تنش علیه رژیم صهیونیستی، دو عملیات نظامی انجام دادند.

عملیات اول با دو فروند موشک فلسطین ۲ و ذوالفقار علیه دو هدف نظامی در تل آویو انجام شد که موشک اول با موفقیت به هدف خود اصابت کرد و موشک دوم هدف خود را محقق کرد.

پیش از این عملیات نیز نیروی پهپادی ارتش یمن با پهپادهای یافا و صماد ۴ چند هدف در منطقه یافا (تل آویو) و ام الرشراش (بندر ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی را مورد حمله قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه، با اشاره به سالروز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ میلادی، به مجاهدین مقاومت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری و مجاهدین حزب الله درود فرستاد و تاکید کرد که این نیروها اقدامات بیشتری را علیه دشمن انجام خواهند داد و عملیات نظامی علیه دشمن اسرائیلی و استمرار محاصره دریایی آنها تا پایان جنگ، رفع محاصره نوار غزه و توقف تهاجم علیه لبنان ادامه خواهد داشت.

طبق بررسی‌های تحولات جهان اسلام، این حمله ۳۲و ۳۳مین عملیات هوایی نیروهای مسلح یمن در خاک فلسطین اشغالی با استفاده از موشک های بالستیک، کروز و پهپادهای انتحاری است.

عملیات نیروهای مسلح یمن برای پشتیبانی از مردم و مقاومت فلسطین در نبرد با رژیم صهیونیستی، از ۲۷ مهر ۱۴۰۲ در خاک فلسطین اشغالی و مسیر دریایی خلیج عدن-دریای سرخ آغاز شد. این عملیات با توقیف کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر و حملات مداوم موشکی، پهپادی و شهپادی به بیش از ۱۵۰ کشتی مرتبط با اسرائیل به اوج خود رسیده و موجب توقف کشتیرانی شرکت‌های صهیونیستی از مسیر دریای سرخ شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.