ارتش یمن دو کشتی غیرقانونی را تارومار کرد

جمعه 20 مهر 1403 - 11:57
https://iswnews.com/?p=122699

نیروهای مسلح یمن طی دو عملیات نظامی دو کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند مورد حمله موشکی و پهپادی قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه شامگاه پنجشنبه ۱۹ مهرماه درباره این حملات گفت: «اولین حمله توسط نیروهای دریایی، موشکی و پهپادی علیه نفتکش آمریکایی المپیک استریت (OLYMPIC SPIRIT) در دریای سرخ با ۱۱ فروند موشک بالستیک و دو پهپاد انتحاری انجام شد. این حمله به لطف خدا منجر به طور اصابت مستقیم و شدید شد. عملیات دوم توسط نیروی موشکی با موشک کروز علیه کشتی اس.تی جان (ST.JOHN) در اقیانوس هند انجام شد و به لطف خدا اصابت موشک به این کشتی نیز مستقیم بود. این کشتی به دلیل نقض تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی توسط شرکت مالک هدف قرار گرفت.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تاکید کرد، نیروهای مسلح یمن به محاصره دریایی دشمن اسرائیلی ادامه می دهند و با یاری خداوند متعال تا پایان تجاوز و رفع محاصره نوار غزه و تجاوز علیه لبنان، عملیات خود را در منطقه اعلام شده متوقف نمی کنند.

عملیات های ارتش یمن علیه دو کشتی خارجی در دریاهای سرخ و اقیانوس هند، ۱۶۱ و ۱۶۲مین حمله رسمی نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) است.

عملیات نیروهای مسلح یمن برای پشتیبانی از مردم و مقاومت فلسطین در نبرد با رژیم صهیونیستی، از ۲۷ مهر ۱۴۰۲ در خاک فلسطین اشغالی و مسیر دریایی خلیج عدن-دریای سرخ آغاز شد. این عملیات با توقیف کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر و حملات مداوم موشکی، پهپادی و شهپادی به بیش از ۱۵۰ کشتی مرتبط با اسرائیل به اوج خود رسیده و موجب توقف کشتیرانی شرکت‌های صهیونیستی از مسیر دریای سرخ شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.