در نتیجه حمله پهپادهای انتحاری حزب الله به پایگاه آموزشی لشکر گولانی در منطقه بنیامینا در جنوب شهر حیفا، بیش از ۷۰ نفر کشته و زخمی شدند.

دریادار دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل تلفات حمله پهپادی حزب الله به مقر فرماندهی تیپ گولانی در منطقه بنیامینا را چهار کشته و ۶۷ نفر زخمی اعلام کرد. وی همچنین حال هفت نفر را وخیم گزارش کرد. این هفت نفر در وضعیت کما و بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

حزب الله در بیانیه خود، این عملیات را در ادامه سلسله عمیلات های خیبر و در پاسخ به حملات اسرائیل به ضاحیه بیروت و جنایات علیه غیرنظامیان لبنانی عنوان کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن چهار تن از نیروهای خود در نتیجه حمله پهپادی حزب‌الله به مقر تیپ گولانی در منطقه بنیامینا اعتراف کرد. با کشته شدن این افراد، مجموع کشته‌های “نظامی” بر اساس ادعای رژیم اسرائیل از ابتدای درگیریها تا این لحظه به ۷۳۹ نفر رسید.

کشته های ارتش اسرائیل

این عملیات ۱۴۷مین تهاجم پهپادی حزب الله علیه مواضع ارتش اسرائیل در طول جنگ فلسطین است.

تهاجم گسترده ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان پس از ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تشدید شد و از دهم مهر ماه نیز با عملیات زمینی در مرزهای جنوبی این کشور وارد فاز زمینی شد. این حملات تاکنون موجب شهادت ۲۳۰۶ نفر و مجروحیت ۱۰۶۹۸ نفر غیرنظامی لبنانی و همچنین شهادت بیش از ۵۰۰ رزمنده حزب الله شده است. در طرف مقابل نیز بیش از ۱۰۰ صهیونیست در حملات حزب الله به مناطق شمالی فلسطین اشغالی کشته و صدها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

موقعیت منطقه بنیامینا در عمق شمال فلسطین اشغالی / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
محل وقوع حمله پهپادی حزب الله در منطقه بنیامینا
اعزام گسترده آمبولانس ها به محل وقوع حمله پهپادی حزب الله علیه ارتش اسرائیل
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.