کاروان جدیدی از نیروهای آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) آمریکا وارد بیروت شده و به سفارت واشنگتن در لبنان منتقل شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یک تیم امنیتی آمریکایی متشکل از ۱۵ افسر از سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا -CIA) در ۱۹ مهر ماه به فرودگاه بیروت رسیده و سپس با خودروهای زرهی بدون پلاک به دفتر سفارت آمریکا در منطقه عوکر منتقل شدند.

طبق گزارش رسانه‌های لبنانی به نقل از مقامات ارشد دولتی، کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا، از زمان آغاز جنگ علنی میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی، ارتباط روزانه فشرده‌ای را با تمامی نیروهای نظامی و امنیتی لبنان آغاز کرده‌اند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ارتش لبنان پس از بازدید مستشار نظامی آمریکا از سفارت این کشور در بیروت، به دستور وی کنترل فرودگاه بیروت را به دست گرفته و تأسیسات آن را بازرسی کردند. همچنین جاشوا تارتاکوفسکی، خبرنگار جاسوس اسرائیلی بازداشت شده در بیروت نیز تحت فشار سفارت آمریکا آزاد و از لبنان اخراج شد. این جاسوس اسرائیلی تحت عنوان خبرنگار و با پاسپورت انگلیسی، به همراه یک تیم متشکل از امدادگران و خبرنگاران بین المللی وارد بیروت شده بود و نیروهای امنیتی لبنان او را به جرم جاسوسی بازداشت کرده بودند.

جاشوا تارتاکوفسکی، خبرنگار جاسوس اسرائیلی

علیرغم این اقدامات، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی، یک ساختمان مسکونی در منطقه “رأس النبع” بیروت را مورد هدف قرار دادند که طی آن ۱۸ نفر شهید و ۹۲ نفر زخمی شدند. به گفته‌ی یک منبع وابسته به حزب الله این حمله در واقع تلاشی ناموفق برای ترور “وفیق صفا”، مسئول ارتباطات و هماهنگی حزب‌الله بود.

نکته جالب توجه این است که وفیق صفا قبل از آنکه مورد سوء قصد قرار گیرد، به صورت تلفنی با مسئولان نظامی و امنیتی لبنان درباره اوضاع جنگ و مواضع آنها در خصوص جنگ علیه مقاومت گفتگو کرده است.

گمانه‌زنی‌های مقاومت در مورد مشارکت مستقیم آمریکا در اقدامات امنیتی علیه لبنان پس از این اقدامات افزایش یافته و سازمان اطلاعات مقاومت در لبنان به طور قطع معتقد است که اطلاعات آمریکا همانند دیگر ترورهای مقامات حزب الله، نقش مستقیمی در تلاش برای ترور صفا داشته است و آنچه که این موضوع را تقویت می‌کند این است که همه سازمان‌های اطلاعاتی بین‌المللی فعال در لبنان از جمله سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) به خوبی می‌دانند که صفا هیچ نقشی در بخش نظامی حزب‌الله ندارد و او یک مقام اجرایی در تشکیلات این حزب است و ترور وی تنها از لحاظ سیاسی در اولویت بالایی قرار دارد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.