اسرائیل به دنبال ایجاد منطقه حائل با لبنان و سوریه است!

چهارشنبه 25 مهر 1403 - 20:06
https://iswnews.com/?p=122877

تحرکات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که این رژیم قصد دارد یک منطقه حائل میان فلسطین اشغالی با لبنان و سوریه ایجاد کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی از ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۳ و با هدف پاکسازی مناطق جنوبی لبنان جهت عقب نشینی نیروهای حزب‌الله تا شمال رودخانه لیتانی آغاز شده است و یکی از اهداف این عملیات، ایجاد منطقه حائل در مرز فلسطین اشغالی و لبنان می‌باشد.

علاوه بر لبنان، تحرکات نظامیان صهیونیست و همچنین منابع خبری وابسته به گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که مقامات اسرائیلی قصد دارند علاوه بر لبنان، طرح منطقه حائل در مرز سوریه و فلسطین اشغالی را نیز اجرایی کنند.

رسانه‌های نزدیک به مسلحین در ۲۰ مهر ماه ادعا کردند که گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی با پشتیبانی چند دستگاه خودروی زرهی، وارد شهرک کودنه واقع در استان قنیطره سوریه شدند اما مقامات محلی با حضور در مناطق مرزی با فلسطین اشغالی، این ادعا را تکذیب کردند.

چند روز بعد، نیروهای اسرائیلی در ۲۴ مهر ماه با پاکسازی برخی از میادین مین، موانع جدیدی در بلندی‌های جولان و مناطق مرزی با سوریه ایجاد کرده است. این اقدامات، گمانه‌زنی‌ها در خصوص عملیات زمینی در خاک سوریه جهت حمله به حزب‌الله لبنان از سمت مناطق شرقی لبنان و همچنین ایجاد منطقه حائل میان سوریه و فلسطین اشغالی را تقویت کرده است.

با توجه به وضعیت کنونی اسرائیل، آغاز عملیات زمینی علیه سوریه دور از انتظار می‌باشد و انجام یک عملیات زمینی حتی محدود، می‌تواند وضعیت را برای اسرائیل پیچیده‌تر کند زیرا نیروهای روسی در مناطق مرزی سوریه با فلسطین اشغالی مستقر هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته بارها مواضع محور مقاومت و ارتش سوریه را هدف حملات موشکی و هوایی قرار داده است. با آغاز عملیات طوفان الاقصی و نقش مهم سوریه در پشتیبانی از محور مقاومت، حملات هوایی اسرائیل علیه مناطق مختلف سوریه افزایش یافته است. بیشتر حملات یکسال اخیر رژیم صهیونیستی، با هدف ترور فرماندهان ارشد مقاومت، انهدام مراکز پشتیبانی‌ و انبارهای مهمات صورت گرفته‌ است‌. طی این حملات رژیم اسرائیل تاکنون صدها تن از نیروهای مقاومت و حتی غیرنظامیان سوری شهید و زخمی شده اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.