اسناد محرمانۀ وزارت دفاع آمریکا در خصوص تدارکات حملۀ ارتش رژیم صهیونیستی به ایران توسط رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت منتشر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” اسناد محرمانۀ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در خصوص تدارکات حملۀ ارتش رژیم صهیونیستی به ایران طی روزهای اخیر توسط برخی از رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت منتشر شد.

بر اساس این اسناد، رژیم صهیونیستی از ۸ اکتبر، دستکم ۱۶ فروند موشک بالستیک هواپرتاب Golden Horizon و ۴۰ فروند موشک هواپرتاب ROCKS را جهت استفاده در عملیات احتمالی علیه ایران در پایگاه‌ هوایی هاتزریم آماده کرده است. ارتش اسرائیل در ۱۵ و ۱۶ اکتبر تمرین‌های سوخت‌رسانی هوایی را با استفاده از حداقل سه فروند هواپیمای KC-707 و بیش از ۱۵ فروند جنگنده F-15 انجام داده است. همچنین در ۱۳ و ۱۶ اکتبر، ارتش رژیم صهیونیستی عملیات‌های شناسایی مخفیانه با استفاده از پهپاد و جمع‌آوری اطلاعات (SIGINT) با استفاده از هواپیمای G-550 را در پایگاه‌های‌ رامات دیوید و رامون تمرین کرده است.

به طور کلی، این اسناد نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی، ترکیبی از موشک‌های بالستیک، موشک‌های هوا به سطح و پهپاد‌های رزمی را در این تمرینات استفاده کرده و اهداف آن در حمله احتمالی به ایران، پایگاه‌های نظامی خاص و احتمالا دیگر زیرساخت‌های استراتژیک ایران خواهد بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اسناد کاملاً محرمانه (با مهر Top Secret) علامت‌گذاری شده‌اند و دارای علامت‌هایی هستند که نشان می‌دهد تنها آمریکا و متحدان آن شامل کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزیلند و انگلیس قابلیت دسترسی به آن را دارند.

طبق اعلام یک مقام دولت آمریکا، تحقیقات در خصوص چگونگی درز این اطلاعات و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی آغاز شده و هدف از تحقیق، شناسایی عامل درز و انتشار این اطلاعات می‌باشد. بر اساس گزارش “سی‌ان‌ان” انجام این تحقیقات نیازمند تحقیق اف‌بی‌آی با همکاری وزارت دفاع و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا می‌باشد.

رسانه‌های غربی معتقدند که این اطلاعات توسط یک کانال تلگرامی وابسته به ایران و طرفدار محور مقاومت صورت گرفته و این موضوع زنگ خطری جدی برای نهادهای نظامی و امنیتی آمریکا است و نشان دهنده نفوذ ایران می‌باشد.

از سوی دیگر، برخی از تحلیلگران و رسانه‌های اسرائیلی از جمله اورشلیم پست، بر این باورند که دولت بایدن با قصد و نیت قبلی، نقشه اسرائیل برای حمله به ایران را منتشر کرده است زیرا به جهان ثابت کند آمریکا بر تمامی جزئیات اشرافیت دارد؛ پیش‌تر نیز جو بایدن اعلام کرد که اطلاعاتی از چگونگی و زمان واکنش رژیم صهیونیستی به حملات موشکی ایران دارد اما از ارائه جزئیات در این رابطه خودداری کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.