حملات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی با پشتیبانی هوایی جنگنده ها و پهپادهای تهاجمی در تمامی محور جنوب لبنان به ویژه شهرک عیتا الشعب جریان دارد.

عیتا الشعب:
در ۲۷ مهرماه، ساکنان مسیحی روستای رمیش پس از بلند کردن پرچم های سفید در هفته گذشته، در خیانتی آشکار راه را ورود برای نظامیان اسرائیلی به این منطقه باز کردند. با این اقدام، مدافعان حزب الله در شهرک عیتا الشعب از سه جهت شرق، غرب و جنوب به محاصره ارتش اسرائیل در می‌آیند. در تصاویر پایین استقرار نیروهای اسرائیلی و خودروهای زرهی آنها در جاده غربی رمیش به سمت عیتا الشعب دیده می‌شود.

در حال حاضر نبرد سنگینی در داخل محلات عیتا الشعب جریان دارد و رزمندگان حزب الله خانه به خانه و نفر به نفر در حال مقاومت و دفاع از خاک لبنان هستند. جنگنده‌های اسرائیلی با بمباران سنگین سعی در باز کردن مسیر پیشروی برای نیروهای زمینی خود را دارند. حملات صهیونیست‌ها از جبهه شرقی (از سمت روستای مسیحی نشین رمیش) فشار زیادی را متوجه مدافعان عیتا الشعب کرده است و علیرغم پشتیبانی راکتی و توپخانه‌ای حزب الله از جبهه عیتا الشعب، متاسفانه وضعیت چندان مطلوبی از این محور گزارش نمی‌شود.

آخرین وضعیت جبهه عیتا الشعب / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

رامیه:
ارتش اسرائیل در ادامه جنایات جنگی خود در جنوب لبنان، روستای مرزی رامیه را نیز بمب گذاری و منهدم کردند. این اقدام در روز ۲۸ مهر ماه انجام شده و تصاویر آن در روز بعد منتشر شده است.

روستای رامیه از توابع شهرستان بنت جبیل در استان نبطیه است. رامیه به دلیل ارتفاع بالاتر نسبت به مناطق اطرافش، از موقعیت استراتژیکی برخوردار است و بر شهرک های اشغالی زرعیت و شتولا اشراف خوبی دارد. این روستا در جریان جنگ ۳۳ روزه مقاومت سنگینی را در برابر صهیونیست‌ها رقم زد و تحت اشغال قرار نگرفت. رامیه در طول جنگ اخیر نیز نقش مهمی در شکل گیری حملات علیه مواضع اسرائیل در مناطق مرزی داشت، اما با حمله زمینی صهیونیست‌ها این روستا تخلیه شد و در نهایت توسط ارتش اسرائیل بمب گذاری و ویران شد. لازم به ذکر است که بخش زیادی از ساختمان های این روستا در جریان حملات هوایی یک سال اخیر بمباران و منهدم شده بود.

مزارع شبعا:
در ۲۹ مهر ماه، نیروهای حزب الله پس از حمله به تجمع سربازان اسرائیلی در ورودی روستای شبعا، جبل السدانه در مزارع شبعا را مورد حمله راکتی قرار دادند. لشکر ۲۱۰ ارتش اسرائیل حمله خود در این محور را با پشتیبانی هوایی و توپخانه ای آغاز کرده و به نظر می‌رسد که هدف اولیه آنها تخریب روستای شبعا باشد. علاوه بر این، نیروهای لشکر ۱۴۶ نیز از محور الناقوره و لبونه منتقل و به این جبهه ارسال شده اند. همچنین احتمال تهاجم به سمت شهرک خیام از محور جنوب و روستای کفرشوبا وجود دارد. در این راستا حملات هوایی به زیرساخت ها و اهداف مهم در مناطق یادشده آغا شده است و جنگنده‌های اسرائیلی صبح یکشنبه ۲۹ مهر ماه، با یک بمب سنگین جاده کفرشوبا-کفرحمام را تخریب و قطع کردند.

در جبهات دیگر نظیر کفرکلا، العدیسه، مرکبا و… نیز درگیری به طور پراکنده جریان دارد و فعلا تغییر محسوسی در خطوط درگیری رخ نداده است. در محور ضهیره و شرق روستای حولا نیز گزارش هایی از ورود زمینی نیروهای اسرائیلی منتشر شده که سیطره کامل آنها بر این نقاط مورد تایید نیست.

در مجموع ارتش رژیم صهیونیستی با پشتیبانی هوایی جنگنده‌ها و پهپادهای تهاجمی-شناسایی ساختمان های مخالف را هدف قرار می‌دهد و پس از آن جرثقیل ها و بولدوزرها با همراهی خودروهای زرهی و نیروهای پیاده وارد مناطق مسکونی می‌شوند. در مقابل حزب الله با حملات راکتی و توپخانه‌ای تجمعات و تحرکات زمینی نیروهای اسرائیلی را هذف قرار می‌دهد و نیروهای پدافندی نیز با ‌شلیک موشک های زمین به هوا برای شکار پهپادهای اسرائیلی تلاش می‌کنند و در این راستا حزب الله در روزهای اخیر سه فروند پهپاد اسرائیلی از جمله دو فروند هرمس ۴۵۰ را در آسمان جنوب لبنان ساقط کرده است. البته حزب الله برای پهپاد سوم هنوز بیانیه‌ای اعلام نکرده است.

حزب الله در بیانیه شامگاه جمعه مجموع تلفات ارتش رژیم صهیونیستی را بر اساس رصد مجاهدین مقاومت اسلامی حدود ۵۵ کشته و بیش از ۵۰۰ مجروح و همچنین انهدام ۲۰ عراده تانک مرکاوا، چهار بولدوزر نظامی، یک خودروی زرهی و یک نفربر و دو فروند پهپاد هرمس ۴۵۰ گزارش کرده است. حزب الله تشدید نبردها در روزهای آتی را مرحله جدیدی از مقابله با دشمن اسرائیلی عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از جبهه جنوب لبنان، ۲۶ مهر ۱۴۰۳؛ اسرائیل محیبیب را تخریب کرد!

انهدام سومین پهپاد اسرائیلی در جنوب لبنان در روزهای اخیر

– نگاهی به تصاویر غنائم جنگی ارتش اسرائیل در جنوب لبنان:

با شروع عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، تصاویر متعددی با عنوان «کشف انبار تسلیحات حزب الله»، «کشف تونل های زیرزمینی» و… منتشر شد. با نگاهی به اکثر این تصاویر می‌توان دریافت که حجم تسلیحات کشف شده در حد انبار تسلیحاتی نیست و رسانه هایی که این تصاویر را با عنوان انبار تسلیحاتی حزب الله نشر می‌دهند، یا نمی‌دانند انبار تسلیحاتی چیست و یا اهداف ضد حزب الله و محور مقاومت را دنبال می‌کنند.

به طور طبیعی در هر درگیری زمینی که همراه با پیشروی یا عقب نشینی باشد، سرعت جابجایی از همه چیز مهم‌تر است و بر این اساس تسلیحاتی که قابل جابجایی نیست و امکان انتقال وجود ندارد، بر روی زمین می‌ماند و دست دشمن می‌افتد. بالعکس این موضوع نیز ممکن است که کمااینکه در عملیات طوفان الاقصی بسیاری از تجهیزات ارتش اسرائیل از سلاح های سبک تا تانک مرکاوا به تصرف نیروهای مقاومت فلسطین درآمد.

در اکثر تصاویر بالا تسلیحات مورد نیاز یک سنگر یا یک گروه چند نفره از رزمندگان حزب الله شامل گلوله‌های توپخانه‌ای، موشک ضدزره هدایت شونده به تعداد محدود و مهمات سلاح های سبک و… دیده می‌شود و حجم آنها برای درگیری مرزی در طول یک الی دو هفته کفایت می‌کند. همچنین بمب هایی که رنگ آبی دارند، تسلیحات آموزشی هستند و کاربرد جنگی ندارند.

در این ویدیو نیز یکی از تونل های زیرزمینی حزب الله نمایش داده می‌شود که صهیونیست‌ها در آن چیزی جز چند موتورسیکلت، سلاح های سبک و مواد غذایی پیدا نکردند.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.