حمله هوایی ارتش اسرائیل به حمص و دمشق

پنجشنبه 3 آبان 1403 - 09:55
https://iswnews.com/?p=123279

در نتیجه حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به استان‌های حمص و دمشق، یک نفر شهید و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بامداد ۳ آبان ماه، اهدافی را در استان‌های حمص و دمشق مورد حمله قرار دادند.

در همین رابطه، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: حدود ساعت ۰۳:۴۰ بامداد (به وقت محلی) پنج شنبه، رژیم اسرائیل با شلیک چند فروند موشک از سمت جولان اشغالی و شمال لبنان، دو نقطه در محله کفرسوسه در دمشق و یکی از نقاط نظامی در حومه حمص را هدف قرار داد. این حمله منجر به شهادت یک نظامی، زخمی شدن هفت نفر دیگر و وقوع خسارات مادی شد.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که علاوه بر یک مقر نظامی، یک پل در منطقه القصیر واقع در استان حمص نیز هدف حمله هوایی ارتش اسرائیل قرار گرفته و تخریب شده است. رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر، حملات هدفمندی را علیه مناطق مرزی مشترک میان سوریه و لبنان به ویژه منطقه القصیر ترتیب داده و عمده این حملات با هدف اخلال در مسیر لجستیک حزب‌الله و توقف پشتیبانی سوریه از مقاومت اسلامی لبنان صورت گرفته است.

شایان ذکر است هواگردهای ارتش رژیم صهیونیستی در ۳۰ مهر ماه نیز منطقه المزه دمشق را مورد هدف قرار دادند که طی آن دو غیرنظامی شهید و سه تن دیگر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته بارها مواضع محور مقاومت و ارتش سوریه را هدف حملات موشکی و هوایی قرار داده است. با آغاز عملیات طوفان الاقصی و نقش مهم سوریه در پشتیبانی از محور مقاومت، حملات هوایی اسرائیل علیه مناطق مختلف سوریه به ویژه دمشق و حمص افزایش یافته است. بیشتر حملات یکسال اخیر رژیم صهیونیستی، با هدف ترور فرماندهان ارشد مقاومت، انهدام مراکز پشتیبانی‌ و انبارهای مهمات صورت گرفته‌ است‌. طی این حملات رژیم اسرائیل تاکنون صدها تن از نیروهای مقاومت و حتی غیرنظامیان سوری شهید و زخمی شده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.