در نتیجه عملیات ضد اسرائیلی در شمال تل آویو، بیش از ۴۰ نفر کشته و زخمی شدند.

یک دستگاه کامیون در ۶ آبان ماه در تقاطع گلیلوت در اطراف تل‌آویو، ده‌ها تن از نظامیان صهیونیست را زیر گرفت که طی این حادثه، دستکم ۶ نفر کشته و ۳۵ نفر دیگر زخمی شدند.

وضعیت ۱۵ زخمی وخیم اعلام شده و به دلیل تعداد زخمی‌های این عملیات، در چند بیمارستان اسرائیلی اعلام حالت آماده‌باش شده است.

طبق اعلام پلیس رژیم صهیونیستی، مجری عملیات زیرگیری با کامیون در اطراف تل‌آویو به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده است. گفته می‌شود مجری عملیات فردی به نام “رامی ناطور” و از ساکنان قدس اشغالی بوده است.

تصویری از شهید رامی ناطور

این عملیات در نزدیکی پایگاه گلیلوت، مقر اصلی سازمان ضداطلاعات ارتش اسرائیل (آمان) صورت گرفته است. با توجه به اینکه این پایگاه محل اصلی “واحد ۸۲۰۰”، مدرسه اطلاعات نظامی و تربیت فرماندهی نظامی و همچنین دانشکده ارتباطات بخش اطلاعات نظامی است، به نظر می‌رسد نیروهای سازمان آمان ارتش اسرائیل هدف این عملیات قرار گرفته‌اند.

در همین رابطه، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که عملیات قهرمانانه امروز در نزدیکی مقر موساد در شمال تل آویو که به کشته و زخمی شدن ده‌ها نظامی اسرائیلی منجر شد، پاسخی طبیعی به جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی و کشتارهای وحشیانه این رژیم به ویژه در شمال این باریکه است که به دنبال پاکسازی نژادی و کوچاندن غیرنظامیان از این منطقه است.

کتائب شهداء الاقصی نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تبریک این عملیات اعلام کرد: ما خواهان تشدید عملیات‌های دردناک در عمق سرزمین‌های اشغالی هستیم زیرا دشمن فقط زبان زور را می‌فهمد.

ویدیویی از محل حادثه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.