در نتیجه حمله حزب الله به تجمع سربازان اسرائیلی در شهرک شومرا با موشک ضدزره الماس، دستکم شش نظامی کشته و یا زخمی شدند.

حزب الله در جریان این حمله که چهارم آبان ماه انجام شد، پس از رصد تحرکات نظامیان اسرائیلی در منطقه شومرا، محل تجمع آنها را هدف می‌گیرد و یک فروند موشک سطح‌به‌سطح ضدزره را به سمت آنها روانه می‌کند. این حمله با اصابت دقیقی همراه بوده و تلفات قطعی و قابل توجهی داشته است اما صهیونیست‌ها طبق معمول و بر اساس سیاست رسانه ای اعمال شده از سوی نهادهای امنیتی، تلفات خود را پنهان می‌کنند. برخی رسانه‌های نیز تلفات این حمله را شش زخمی عنوان کرده‌اند، اما اصابت دقیق موشک ایرانی حزب الله و حجم سنگین انفجار و دود نشان دهنده تلفات قطعی و بیشتری است.

ویدیوی حزب الله از عملیات علیه تجمع نیروهای اسرائیلی در شومرا

طبق بررسی های تحولات جهان اسلام، رزمندگان حزب الله پس از رصد تجمع سربازان اسرائیلی در ورودی شمالی شهرک شومرا و در نزدیکی میدان آموس برنز توسط پهپاد شناسایی، از مبدأ روستای مروحین یا اطراف آن که در فاصله حدود ۳ کلیومتری از محل اصابت قرار دارد، اقدام به شلیک موشک سطح‌به‌سطح ضدزره الماس به سمت تجمع اسرائیلی‌ها کرده‌اند.

مروحین در ارتفاع مناسبی برای حمله به مواضع نظامی ارتش اسرائیل در زرعیت و شومرا و ایوان مناخیم قرار دارد و حزب الله ضمن بررسی تحرکات نظامی ارتش اسرائیل، با حملات توپخانه‌ای و راکتی نیز می‌تواند ضربات مهمی را در این محور به آنها وارد کند. حزب الله برای متوقف کردن جنگ زمینی، نیاز به حملات دقیق و پرتلفات دارد. اینگونه حملات نیز با تسلیحاتی مانند پهپادهای سری شاهد و ابابیل ۲، موشک الماس و کوادکوپترهای انتحاری (FPV) و… نیاز دارد که امیدواریم در روزهای آینده استفاده از آنها در جبهه جنوب لبنان گسترده‌تر شود.

ویدیویی از محل اصابت موشک الماس به محل تجمع سربازان اسرائیلی در شهرک شومرا. حمله این موشک موجب تخریب سقف یک اتاقک بتنی شده و با انفجاری که پس از آن در محل و خودروهای اطراف ایجاد شده، موجب تلفات سربازان اسرائیلی شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.