ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات در بیمارستان جبالیا واقع در شمال غزه پایان یافته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش رژیم صهیونیستی در ۷ آبان ماه اعلام کرد که عملیات نظامی در بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه پایان یافته است.

ارتش اسرائیل ادعا کرد که این بیمارستان، محل فرماندهی و هدایت نیروهای مقاومت بوده و با استناد به یک ویدیوی بازجویی از اسیر فلسطینی اعلام کرد که نیروهای القسام در این بیمارستان حضور داشتند؛ همچنین ۴۰ تن از نیروهای مقاومت طی این عملیات بازداشت شده و این افراد برای بازجویی به سرزمین‌های اشغالی منتقل شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی بر این باور است که هم اکون صدها تن از رزمندگان مقاومت در منطقه جبالیا حضور دارند و به همین دلیل عملیات نظامی که سه هفته قبل آغاز شد، همچنان ادامه خواهد یافت. تا این لحظه ۶۰۰ فلسطینی در جریان عملیات نظامی رژیم اسرائیل در جبالیا به اسارت گرفته شده و بیش از ۵۰۰۰۰ غیرنظامی از این منطقه تخلیه شده‌اند. طبق اذعان صهیونیست‌ها، از زمان آغاز عملیات نظامی در جبالیا تاکنون، ۱۰ تن از نیروهای ارتش اسرائیل از جمله فرمانده تیپ ۴۰۱ کشته شدند.

همزمان با اعلام خبر پایان عملیات در بیمارستان کمال عدوان، خروج تیپ ۴۶۰ ارتش اسرائیل نیز از جبالیا اعلام شد. پس از خروج این تیپ، اکنون دو تیپ گعفاتی و ۴۰۱ حضور دارند و مشغول عملیات می‌باشند.

رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ به بهانه حضور نیروهای مقاومت در بیمارستان‌ها، حملات هدفمندی را به مراکز درمانی نوار غزه با هدف افزایش فشارها بر فلسطینی‌ها ترتیب داد که طی این جنایات، صدها تن از بیماران و عوامل درمانی به شهادت رسیدند. این حملات در کنار سایر جنایات اسرائیل نشان می‌دهد که این رژیم به هیچ یک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست و جهت تحت فشار قرار دادن ساکنان غزه از هیچ جنایتی فروگذار نخواهد کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.