خشونت افسار گسیخته در بغداد

پنجشنبه 21 آذر 1398 - 20:39
https://iswnews.com/?p=24576

همانند تمامی اعتراضات طراحی شده‌ و وقایع مشکوک آنها، در حاشیه اعتراضات امروز عراق تصاویری از قتل فاجعه بار یک جوان در میدان الوثبه بغداد منتشر شد که تفاسیر مختلفی را در رسانه های عراق و حتی ایران داشت.

مقتول شخصی به نام هیثم علی اسماعیل است که اهل شهرک صدر است و حدود ۱۶ یا ۱۷ سال دارد و روایتهای رسانه های معتبر به شرح زیر می‌باشد:

 

۱- حاضران در واقعه قتل چنین روایت کرده‌اند که هیثم تحت تاثیر مواد مخدر، از منزلش بسوی معترضین تیراندازی کرده و چهار نفر را کشته است. آنگاه عده‌ای از معترضین به منزل وی هجوم برده و در یکی از کوچه‌های مجاور دستگیرش کرده‌اند. همچنین گفته می‌شود در منزل او چندین اسلحه و نارنجک کشف شده است.

۲- فرماندهی نیروهای مسلح عراق درباره این واقعه اینگونه توضیح می‌دهد: «هیثم علی اسماعیل نام شخصی است که در میدان الوثبه اعدام و به تیر برق آویزان شد. او پس از درگیری لفظی با برخی از معترضینی که نزدیکی خانه‌اش تجمع کرده بودند و از آنها خواسته بود آنجا را ترک کنند، کشته شد. مشاجره لفظی آنها به درگیری منجر شده و او چند تیر هوایی شلیک کرده و همین امر موجب شد تا معترضین، منزلش را با کوکتل مولوتوف به آتش بکشند و سپس با راه افتادن موج جمعیت و حمله به منزل وی او را عریان کرده و کشتند و جنازه وی را به تیر برقی در خیابان آویزان کردند.»

 

نیروهای امنیتی تا به این لحظه در این جریان مداخله نکرده‌اند و منتظر تصمیم‌گیری نهادهای مسئول هستند.
این واقعه هولناک در حق مقتول هر چند اگر فردی مقصر باشد ظلم است و چنین اعمالی در هیچ دین و مسلکی جز تکفیریسم پسندیده نیست و دفاع و توجیه این واقعه همراهی با عاملان این جنایت است. فارغ از اینها اسامی هیچ شخصی که بدست این شخص کشته شده باشد اعلام نشده است و ثابت می‌کند این ادعاها در راستای پروژه کشته سازی جریان پنهان اعتراضات است و داستانسرایی‌ای بیش نیست.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.