“عصبه‌ الثائرین” یگان سری انتقام جویی

جمعه 22 فروردین 1399 - 13:08
https://iswnews.com/?p=30332

افرادی که این روزها تحولات منطقه غرب آسیا را رصد می‌کنند حتما نام گروه جدید “عصبه الثائرین” را شنیده‌اند؛ گروهی که بیانه‌ها و مواضع ضد آمریکایی‌اش به همراه ویدئویی از جزئی ترین تحرکات آمریکایی‌ها در پایگاه عین الاسد عراق، همه را شگفت زده کرده است.

در مورد گروه تازه تاسیس “عصبه الثائرین” با توجه به عدم رسانه‌ای شدن و اطلاعات کمی که از این گروه موجود است، چند نکته قابل توجه وجود دارد:
۱- عصبه الثائرین، گروه چریکی شیعه در کشور عراق هستند که درپی تعلل اقدام نظامی برای انتقام از شهادت سرداران مقاومت و خاصه ابومهدی المهندس تشکیل شده است. بعید است یک گروه کاملاً مستقل باشد و به احتمال زیاد، فرماندهان مقاومت در عراق کاملا در جریان اقدامات این گروه هستند. البته پرچم خودشان را در کنار پرچم عراق نصب میکنند و این امر بیان از این نکته دارد که نمیخواهند خودشان را وابسته به حشدالشعبی معرفی کنند‌.

۲- از ویدئوهای رسانه‌ای که منتشر میکنند به نظر میرسد اهداف بلند مدتی ندارند و صرفا به دنبال ناامن کردن پایگاه های آمریکایی بویژه عین الاسد و منطقه الخضراء بغداد (که سفارتخانه آمریکا در آنجاست) و جنگ روانی علیه نظامیان آمریکایی باشند. ضبط ویدئوها در اتاق‌های ساده، بدون فیلمرداری و صحنه سازی حرفه‌ای و صرفا برای بیان مواضع خودشان استفاده میشود.

۳- پشتیبانی لجستیک خوب و قدرت اطلاعات بسیار بالایی دارند و تحرکات آمریکایی‌ها را به خوبی زیر نظر دارند زیرا بدون تجهیزات پیشرفته اطلاعاتی و نیروهای نخبه امنیت و اطلاعات، این‌گونه اشراف بر مواضع آمریکایی ها ممکن نیست.

۴- بعید به نظر میرسد که این گروه وارد جنگ فرسایشی و یا رو در رو شود چون باعث میشود ماهیت اطلاعاتی امنیتی سازمان‌شان فاش شود. اگر وارد اقدام نظامی شوند، بصورت حملات پارتیزانی، پهپادی، گروگان گیری، ترور، استشهادی و انغماسی عمل خواهند کرد.

لازم به ذکر است گروه عصبه الثائرین، مسئولیت حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در التاجی که در ماه میلادی گذشته اتفاق افتاد را به عهده گرفته است.

 احسان حسنی
احسان حسنی
پژوهشگر محور مقاومت
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس جمعه, ۲۲ فروردین, ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

    کلمه ترور درست نیست بلکه «اعدام انقلابی» کلمه بهتری است

    پاسخ
    1. ناشناس یکشنبه, ۲۴ فروردین, ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴

      حالا بازی با الفاظ نداشته باشیم!

  2. ناشناس جمعه, ۲۲ فروردین, ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

    بنام خدا
    باآرزوی موفقیت برای‌این مجاهدان واقعی
    آرزو دارم توفیق همراهی شان‌ نصیبم‌شود

    پاسخ
    1. ناشناس شنبه, ۲۳ فروردین, ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱

      همین طور است نیروهای فاسد ووارفته امریکا به منظور ایجاد رعب ووحشت ومحاربه باملتها درمنطقه حضور غیرقانونی پیدا کرده اند درصورتی که دیگر زمان این حرفها تمام شده وملتها از این عناصر نامطلوب ترسی ندارند وماندن این تروریستها ی منحوس درمنطقه فقط باعث زحمت وضررمردم شریف عراق شده وتقویت کینه پایدار مردم منطقه از این جنایت کاران ادمکش را در پی دارد.

  3. بهزاد شنبه, ۲۳ فروردین, ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱

    چه ویدئوهاشون اون بسم الله و تلاوت قاری قرآنش دقیقا مث داعشه؟

    پاسخ
  4. نعیم شنبه, ۲۳ فروردین, ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۶

    بالاخره سپاه در فاصله بسیار کوتاهی از شهادت فرماندهان مقاومت اقدام نظامی بر علیه مسببین آن انجام داد، گرچه آن طوری که انتظار میرفت نبود ولی بالاخره نکات قابل تاملی داشت، اول اینکه گفتند میزنیم و زدند، دوم اینکه بطور رسمی یک پایگاه محل استقرار نیروهای تروریست آمریکایی توسط نیروی نظامی یک کشور هدف قرار گرفت که تقریبا بی سابقه بود. عدم پاسخ آمریکا به این حمله هم بی سابقه تر بود.
    ولی نیروهای مقاومت عراق چه کاری کردند؟ همزمان با سپاه وعده انتقام دادن منتها تا الان هیچ کاری نکردند به کنار، حالا شاهد نخست وزیری فردی هستن که حرف و حدیث دست داشتن در ترور فرماندهان مقاومت دور و برش زیاد است.

    در واقع چند صباح دیگر کسی که به نوعی متهم در ترور این عزیزان است حتی بصورت تشریفاتی هم شده رییس حشد میشود. این ایراد به مقاومت عراق وارد است.

    پاسخ
  5. ناشناس شنبه, ۲۳ فروردین, ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۲

    افرین. به. این. گروه. به شرطی. که. واقعا. ضربه ای. محکم. به آمریکا. بزنند. وگرنه. حرف. خالی. بدون عمل. چه. سود

    پاسخ
    1. ناشناس دوشنبه, ۲ تیر, ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷

      درودخداوند به این جهادگران فی سبیل اله

  6. ناشناس شنبه, ۲۳ فروردین, ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۳

    احسن به. شرطی. که. حرف. نباشه. عمل. کنند و انتقام. سختی. بگیرند که. دنیا. رو تکون. بده

    پاسخ
    1. علی پنجشنبه, ۲۹ خرداد, ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۵

      بیشتر خواهید شنید از این گروه .لاحول و لا قوه الا بالله

  7. مرتضی شنبه, ۲۳ فروردین, ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷

    دوستان به احتمال زیاد توسط سپاه و بخصوص سردار قاآنی حفظه الله تاسیس شده است اگر به لوگو این گروه نگاه کنید متوجه شباهت زیاد آن با سایر گروه های مقاومت سپاه در منطقه می شوید(سلاح ak و نماد کره زمین مخصوص لوگو سپاه)

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.