رئیس جمهور آذربایجان: شوشا آزاد شد!

یکشنبه 18 آبان 1399 - 14:06
https://iswnews.com/?p=38612

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رییس جمهور آذربایجان صبح امروز با حضور در مزار حیدر علیف و خیابان شهیدلر (خیابان لنین سابق) در حالیکه یونیفرم نظامی بر تن داشت خبر آزادی شوشا را اعلام کرد.

نیروهای آذربایجانی طی روزهای اخیر خود را به شهر مهم شوشا در مرکز منطقه قره باغ رساندند و در چندین نوبت مسیر خانکندی-لاچین را در نزدیکی شوشا قطع کردند. هرچند که نیروهای ارمنستانی از بازگشایی این مسیر و عقب راندن نیروهای آذری سخن میگفتند با این حال درگیریها در اطراف این شهر و در امتداد جاده بین طرفین ادامه داشت.

صبح امروز ویدیویی توسط نیروهای ارمنی منتشر شد که نشان میداد نیروهای ارمنستانی در ورودی شمالی شهر شوشا موضع گرفته اند و در حال نبرد نزدیک با نیروهای آذربایجانی هستند و از زاویه درگیریها به نظر میرسید که نیروهای آذربایجانی در داخل شوشا حضور دارند.

درگیری در ورودی شمالی شهر شوشا

در ادامه ظهر امروز رئیس جمهور آذربایجان الهام علیف نیز با حضور در رسانه آذربایجان از کنترل شهر مهم شوشا بدست نیروهای آذربایجانی خبر داد.

با توجه به تصاویر و شواهد منتشر شده نیروهای آذربایجانی کنترل کامل شوشا را در اختیار دارند و یا در بدترین حالت نیز بخش عمده این شهر در کنترل نیروهای آذربایجانی است. از سوی دیگر نیروهای ارمنستانی ضد حملات خود را برای بازپسگیری شوشا آغاز کرده اند که البته با توجه به تجارب گذشته، بازپسگیری شوشا توسط نیروهای ارمنستانی بسیار نامحتمل به نظر می رسد.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. مدافع ولایت یکشنبه, ۱۸ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

    تبریک به جهان اسلام ایران و آذربایجان غیور

    پاسخ
  2. رسولی یکشنبه, ۱۸ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

    نقشه بزار

    پاسخ
  3. مهران یکشنبه, ۱۸ آبان, ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶

    در صورت بروز جنگ آیا ایران توان مقابله با ترکیه و آذربایجان را خواهد داشت؟؟؟

    پاسخ
    1. میلاد دوشنبه, ۱۹ آبان, ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۶

      پانترکهای ایران اون موقع از غار تنهایی هاشون میان بیرون و می خوان آذزبایجان ایران رو هم بچسبونن به بالا. بعد هم ارمنیای بیچاره رو دوباره اون وسط قربانی می کنن. هیچ انسان بی طرفی نمیاد از آذربایجان دفاع کنه. چون کارهاش هیچ توجیهی نداره. نه آدمهای اسلامی ان که ما بگیم شیعه ان و ازشون دفاع کنیم، (اونا که رفتن آذربایجان می دونن چی میگم. و نه آدمهای خوبی ان مثل ارمنی ها که مهمان نواز باشن و خوش برخورد و نمک شناس باشن). هرکی ازشون دفاع می کنه هم نژادشونه و این یعنی نژادپرستی. یعنی هم نژاد من اگر به ناموس بی گناه تجاوز هم کنه عیبی نداره، چون خون گرگ خاکستری تو رگهاشه. اگه بچه های اقوام دیگه رو بکشه، عیبی نداره چون مثل منه. علی بن ابی طالب (ع) فرمودند:اللَّجَاجَهُ تَسُلُّ الرَّأْى.لجاجت، فکر و رأى انسان را از میان مى برد. این همون چیزیه که طرفدارای آذربایجان ازش رنج می برن.
      میگن حق آذربایجانه که حمله کنه، چرا که ارمنستان اشغالش کرده، اما از اون طرف ترکیه که قبل از ارمنستان نصف قبرس رو اشغال کرده، میگن: کارش قانونی بوده چون داشته از مردم ترک دفاع می کرده. قاعدتا باید حق یونان هم باشه که برادرهای ترک تون رو بریزه تو دریا، با این سیاست شما. جون مادرتون یه لحظه خودتون رو تنها و تنها یه انسان در نظر بگیرید، فارغ از رنگ و نژاد و زبون و فرهنگ و ملیت. فکر کنین که شما هستین و موجودات سیارات دیگر. آیا بازهم همینطوری همدیگه رو می کشتید؟!
      خیلی جالبه راجع به کشتار خوجالی (که طبق منابع همین سایت و کل دنیا، زیرِ سواله) و شاید شیشصد نفر رو کشته باشن همه شون دارن یقه جر می دن، اما از کشتار یک میلیون نفر ارمنی ۱۹۱۸ هیشکی هیچی نمی گه. از کشتار باکو و سومقاییت هیشکی هیچی نمی گه. مثل روز روشنه که ارمنستان این دو تا شهر رو از دست بده، مردمش رو باید تیکه تیکه دفن کنه.
      با سابقه ی نسل کشی های ترکها می گم.
      خدایا تو خودت به انسانهای بی گناه رحم کن. به اون زنها و بچه هایی که قراره آواره و بیچاره بشن. به اون زبون و فرهنگی که قراره اونجا به تاراج بره.

    2. vahedi سه شنبه, ۲۰ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

      کاملا درسته

    3. بهزاد دوشنبه, ۱۹ آبان, ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۴

      جمهوری آذربایجان و ترکیه در حال جنگ با اشغالگران ارمنی هستن نه ایران، اصلاً دلیلی نداره که آذربایجان و ترکیه دنبال جنگ با ایران باشن.

    4. atera دوشنبه, ۱۹ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

      با مطرح کردن این سوال دنبال چی می گردی؟؟؟؟ملت شما قضاوت کنید ایشون دنبال چیه

    5. امیر دوشنبه, ۱۹ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱

      ایران ثابت کرده که مقابل آمریکا وهمه قدرتهای بزرگ جهان ایستاده چه برسه به آذربایجان و ترکیه
      به امید آزادی قاه باغ اشغالی از چنگ ارامنه و فلسطین اشغالی از چنگ اسرائیل

    6. حسن دوشنبه, ۱۹ آبان, ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸

      این چه سوالی است؟ واقعاً بهم برخورد. شما غولی چون ایران را با کشورک های جعلی مقایسه می کنید؟؟؟!!! ایران ما به حدی قوی است که آمریکا جرات درگیری با ما را ندارد. عین الاسد را زدیم و آمریکا یی ها جیک شان در نیامد. برای اینکه خیالت راحت شود، اگر با این دو تا بجنگیم، در ۴۸ ساعت جمهوری باکو را می گیریم و در عرض یک هفته نیز نیروهایمان به آنکارا خواهند رسید. بله، این است نیروی قدرتمند ایران سرفراز ما

  4. صفی بابا دوشنبه, ۱۹ آبان, ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲

    تبریک و موبارک باد.

    پاسخ
  5. احسان معتمدی دوشنبه, ۱۹ آبان, ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

    خواست خداست که قره باغ ازاد شود و این مسئله که برای مردم اذربایجان بسیار زجر اور بود ختم بهخیر شود الان موقع خوبی است و روسیه دخالت نمیکند امریکا در اشفتگی خودش هست حداقل تا چندماه اینده کاری به چیزی ندارند و تازه خنده دار این است اسراییل دارد کمک شیعیان اذربایجان میکند که قره باغ ازاد شود حقیقتا اسراییلی ها احمق های درجه یک یک هستند این هم لطف خداست که دشمنان اسلام را به جان هم می اندازد تا سرزمین اسلام را برای مسلمین ازاد کنند

    پاسخ
  6. علی دوشنبه, ۱۹ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲

    شوشه با این موقعیتش اگه ده تا نیروی جنگنده واقعی داشت حداقل دو هفته مقاومت میکرد واقعا ارمنستان نمی خواد بجنگه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.