تحولات سوریه، ۶ فروردین ۱۴۰۰

جمعه 6 فروردین 1400 - 13:57
https://iswnews.com/?p=43050

گروه داعش با انتشار تصاویری، از اعدام دو سربازی سوری که در صحرای حمص اسیر این گروه تروریستی شده بودند خبر داد.

– جسد یکی از نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در بخش ششم اردوگاه الهول در شمال شرقی سوریه پیدا شد. این نیروی SDF توسط اسلحه مجهز به صدا خفه کن به قتل رسید. همچنین جسد یک نوجوان نیز در این اردوگاه پیدا شد. پس از پیدا کردن جسد این نوجوان، مشخص شد که او با اصابت چند گلوله به قتل رسید. وی از اعضای سابق گروه داعش بود. این پنجمین جنازه‌ای بود که در هفته اخیر در این اردوگاه یافت شد. ناامنی‌ها در این اردوگاه روز به روز در حال افرایش است و این موضوع نشان‌دهنده‌ی این است که SDF در مدیریت این اردوگاه خطرناک ناتوان است. تنها در ۲۶ روز اخیر، عوامل داعش، ۱۵ نفر از ساکنان این اردوگاه را به قتل رساندند.

– مسلحین در شهر تل ابیض واقع در در شمال رقه ۶۰ کیلوگرم مواد منفجره از نوع TNT کشف کردند.

– یکی از اعضای سابق مسلحین توسط افراد ناشناس در شمال غرب درعا ترور شد. از اوایل ژوئن ۲۰۱۹، با افزایش ناامنی‌ها در درعا، ۶۵۴ نفر جان خود را از دست دادند که بخشی از آن شامل ۱۸۰ غیرنظامی از جمله ۱۲ زن و ۱۷ کودک، ۳۰۴ نیروی ارتش سوریه، ۱۱۹ تن از اعضای سابق مسلحین است.

– ۳ فروردین، بر اثر اصابت راکت RPG به یک پست نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در شهر بصیره واقع در حومه شرقی دیرالزور، دو تن از اعضای SDF زخمی شدند. گروه تروریستی داعش با انتشار عکس لحظه شلیک RPG به این مقر، مسئولیت آن را برعهده گرفت. با توجه به اعمال محدودیت‌ها و تشدید قوانین امنیتی توسط SDF، ناامنی و بمب‌گذاری‌ها در حال افزایش است.

– در تاریخ ۴ فروردین، یکی از نیروهای ارتش سوریه در استان دیرالزور به دست تروریست‌های داعش به شهادت رسید. همچنین یک نیروی دفاع وطنی سوریه، در صحرای دیرالزور بر اثر انفجار مین به شهادت رسید.

– بامداد امروز، مسحلین تحت حمایت ترکیه، روستای دیردارا در حومه تل تمر را مورد حملات توپخانه‌ای قرار دادند. همچنین دو روستای دیگر نیز در جنوب شهر تل تمر مورد حمله قرار گرفتند. شورای نظامی تل تمر نیز برای مقابله با این حملات تصمیم گرفته و طی یک پاسخ متقابل، یک خودروی مسلحین را مورد هدف قرار دادند.

– گروه داعش با انتشار تصاویری، از اعدام دو سربازی سوری که در صحرای حمص اسیر این گروه تروریستی شده بودند خبر داد.

– براساس اطلاعات مرکز مصالحه روسی در سوریه، مسلحین ۲۴ بار آتش بس در منطقه ادلب را نقض کردند که از این تعداد ۲ مورد مربوط به استان حلب، ۶ مورد مربوط به استان لاذقیه، ۴ مورد مربوط به حماه و ۱۲ مورد مربوط به استان ادلب می‌باشد.

– بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروی نیروهای امنیت داخلی YPG (آسایش) در شهر الصوار در استان دیرالزور، دو تن کشته و سه نفر زخمی شدند.

– پرواز بالگردهای ائتلاف آمریکایی در ارتفاع کم بر فراز شهر الشحیل در دیرالزور همزمان با با ورود کاروان نظامی نیروهای ائتلاف و SDF به خیابان اصلی شهر و حرکت به سمت شهر بصیره

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.