به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ به دنبال حوادث اخیر و حملات راکتی مقاومت فلسطین به مناطق اشغالی در پاسخ به اقدامات وحشیانه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست علیه اهالی قدس، فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل، جهت ارزیابی آخرین وضعیت امنیتی مناطق اطراف غزه در یک جلسه حضور یافتند.

آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش و معاون او، فرمانده جبهه جنوب، فرمانده جبهه داخلی، فرمانده عملیات ستاد، مسئول اداره اطلاعات نظامی، نماینده سازمان اطلاعات و امنیت (شاباک) و چند تن دیگر از فرماندهان نظامی در این جلسه حضور داشتند.
رئیس ستاد ارتش اسرائیل، دستور آماده‌سازی مداوم برای انواع سناریوها و آمادگی‌های بیشتر در صورت تشدید درگیری‌ها را صادر کرد. وی گفت: ما برای احتمال تشدید یا گسترش نبرد کاملاً آماده هستیم.
امروز (یک شنبه) آویو کوخاوی ضمن بازدید میدانی از جبهه جنوب و با مسئولان ارشد نظامی فرماندهی جنوب دیدار کرد و بر تقویت نیروها تاکید کرد.

کتائب القسام شاخه نظامی جنبش حماس در واکنش به تعرض نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در قدس، از گروه‌های مقاومت در غزه خواست دست به ماشه باشند و موشک‌هایشان را برای شلیک به سوی تأسیسات حیاتی و پایگاه‌های نظامی اسرائیل آماده کنند.
امروز، یک منبع امنیتی اسرائیل اظهار داشت: حملات راکتی روزهای اخیر از سوی غزه نشان می‌دهد که حماس دقت راکت‌های خود را افزایش داده است.

برخی مسئولان امنیتی اسرائیلی درخواست کردند تا یک عملیات نظامی گسترده علیه غزه آغاز شود. اما مقامات ارشد سیاسی و نظامی، پیشنهاد انجام اقدامات گسترده نظامی علیه گروه‌های ‌مقاومت در نوار غزه را رد کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.