بر اساس اطلاعات منابع میدانی تحولات جهان اسلام حمله پهپادی اخیر در شهر اربیل توسط ایران و گروه‌های مقاومت انجام گرفته و هدف آن نیروهای سازمان موساد رژیم اسرائیل بوده‌ است.

در جریان این حمله که در بامداد ۵ تیر روی داد، نیروهای مقاومت پس از رصد تحرکات عوامل سازمان اطلاعات و عملیات ویژه موساد در شهر اربیل واقع در شمال عراق، با ۵ فروند پهپاد انتحاری به مواضع صهیونیست‌ها در جهت شمال شرقی شهر اربیل حمله کردند. براساس اظهارات منابع آگاه تحولات جهان اسلام، در نتیجه این حمله دستکم ۳ نفر از عوامل موساد کشته شده‌اند و تعدادی دیگر نیز زخمی شده و به اسرائیل منتقل شده‌اند.

براساس اطلاعات موجود که در اخبار قبلی نیز ذکر شده است، سه فروند پهپاد انتحاری به روستای براغ و تجمع صهیونیست‌ها در هتل خانزاد و دو فروند دیگر به اهدافی در روستای گومسپان حمله کردند. از مجموع این پهپادها یک فروند در انجام عملیات خود ناموفق بود و بقیه پهپادها با موفقیت ماموریت خود را به انجام رساندند.

این دومین حمله ایران به نیروهای سازمان موساد اسرائیل در اربیل و چهارمین حمله گروه‌های مقاومت به مواضع آمریکا و اسرائیل در اربیل است که در یک سال اخیر انجام می‌شود.

لیست حملات گذشته به شرح این موارد است:
۱- حمله راکتی گروه سرایا اولیاء الدم به مواضع آمریکا در پایگاه الحریر در تاریخ ۲۷ بهمن ۹۹.
۲- حمله به مرکز ویژه اطلاعاتی و عملیاتی موساد در اربیل، مکان نامشخص و در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰.
۳- حمله پهپادی به فرودگاه اربیل، در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰.
۴- حمله به مواضع نیروهای موساد در شمال اربیل، مکان: روستای براغ، هتل خانزاد و روستا گومسپان در تاریخ ۵ تیر ۱۴۰۰.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.