آخرین اخبار از درگیری‌های طالبان و ارتش در استان‌های هرات، هلمند و…

ساعت ۸:۴۶ – طالبان از شب گذشته حملات خود به شهر شبرغان، مرکز استان جوزجان را آغاز کرده است.
طبق گزارش سخنگوی این گروه طی این حملات مناطق صوفی قلعه، خاتون قلعه، بهاء الدین و جوغ جوغ ها به تصرف مسلحین طالبان درآمده است.

ساعت ۹:۰۳ – هواگردهای ارتش آمریکا سحرگاه امروز مواضع طالبان در شهر لشکرگاه را بمباران کرده‌اند.
طبق اظهارات رسانه‌های محلی این حملات با هواپیماهای B-52 انجام گرفته است. این مدل بمب افکن در طول جنگ افغانستان کاربرد زیادی داشته و آمریکا در مواقع پشتیبانی عملیات‌های زمینی از آن استفاده می‌کرده است. آمریکا در تاریخ ۱۵ اردیبهشت دو فروند از این نوع هواپیما را برای پشتیبانی از عملیات خروج از افغانستان به پایگاه العدید قطر ارسال کرد.

ساعت ۱۰:۵۵ – ارتش افغانستان موفق به بازپسگیری مرکز شهرستان نجراب از طالبان شد. درگیری در سایر نقاط این شهرستان ادامه دارد.

ساعت ۱۳:۴۸ – طبق آخرین اخبار از جبهه هرات، درگیری‌ها در محله آسیا کلوخی در جنوب شهر هرات، حوض کرباس در غرب شهر هرات، پل پشتون و شمال گذره جریان دارد.
نیروهای ارتش و مسلحین تابع اسماعیل خان فعلا در مناطق شهری موضع گرفته‌اند و خبری از عملیات برای بازپسگیری مناطق سقوط کرده نیست.

توضیحات نقشه: رنگ سفید = طالبان، رنگ قرمز = ارتش افغانستان، رنگ زرد = مناطق تحت درگیری

ساعت ۱۵:۲۹ – طالبان از تصرف مقر استانداری هلمند در شهر لشکرگاه خبر داد.

ساعت ۱۵:۵۳ – تصاویری از مناطق بمباران شده‌ی شهر لشکرگاه توسط جنگنده‌های ارتش افغانستان و هواگردهای آمریکا.
طالبان مدعی است که سحرگاه امروز یک مسجد، یک پژوهشگاه، بازار و مناطق مسکونی هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

ساعت ۲۰:۲۳ – وقوع دو انفجار در حومه‌ی منزل “بسم الله خان محمدی” وزیر دفاع افغانستان در شهر کابل.

ساعت ۲۰:۳۰ – پس از وقوع انفجارها، افراد مسلح به منزل بسم الله خان حمله کرده‌اند و در حال حاضر درگیری مسلحانه سنگینی بین مهاجمین و نیروهای دولتی در محل جریان دارد.

ساعت ۲۳:۳۱ – حمله سنگین طالبان به سمت شهرستان گذره در جنوب هرات.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. مصطفی سه شنبه, ۱۲ مرداد, ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

    سلام و عرض خسته نباشید،چرا بخش زبان عربی سایت در دسترس نیست؟

    پاسخ
    1. Mirza چهارشنبه, ۱۳ مرداد, ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱

      سلام فعلا نیروی مناسب برای راه اندازی بخش عربی نداریم

  2. سه شنبه, ۱۲ مرداد, ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

    سلام.ظاهرا نفوذی های وطنی! هم دست به کار شدن،تا مردم رو تحریک کنند،تا در جنگ افغانستان شرکت کنند(به بهونه مختلف! چون طالبان،اوارها و ..). البته اگر اینترنت،صیانت میشد! اینجوری جولان تفکرات فرمانده هان و سازمان ها تروریستی امریکایی و غربی در ایران نبودیم.
    مشخصا،با توجه به تلاش ها نفوذی ها وطنی! امریکا بشدت از طالبان می ترسه،و خودش میدونه،سقوط افغانستان نزدیکه،میخواد به کمک نفوذی ها در ایران! ایران رو فریب بده،تا در این جنگ شرکت کنه،و از دوباره! قدرت و کنترول رو به دست بگیره.
    اوردن هواپیما b-52 برای طالبان که تجهیزات ارتش کلاسیک ندارد! و چریکی هستن،بیشتر شبیه یک جوک می مونه! و هدف به جزء رعب و وحشت! هم برای طالبان! و هم برای مردمانی که تسلیم طالبان میشون! ندارد!
    امریکا یک بازی برد برد دارد اجراء میکند!(مگر اینکه افغانستانی ها نخواهند!) چرا که در هر صورت این خون مسلمان است که ریخته میشوند! و او یک گوشه نشسته و با دمش گردو میشکند! شاد و سرمست از اینکه مسلمان کشته و شهید میشوند، و جنگ خونریزی میشود،ضد دین کار میکندو اهداف پلیدش رو توسعه میدهد! …
    مقصر اصلی تک تک خون های ریخته در حال حاضر،خود دولت نوکر و غربگرا افغانستان است،که جنایت بزرگی کرده،اجازه میدهد،یک کشور کافر و مشرکی چون رژیم امریکا و غرب در کشور جولان میدهند و به او امر و نهی کنند! و منابع کشورش رو غارت کنند و کشورشان رو به فساد و فحشاء بکشانند!
    محال است،کافر و منافق،خیرخواه مسلمان باشند! نون انها در از بین رفتن احکام خدا روی زمین می باشد،که البته هرگز به ارزوشون نمی رسن! و انها هستن که نهایت نابوده شده و از بین میرون.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.