تحولات افغانستان، ۳ مهر ۱۴۰۰

شنبه 3 مهر 1400 - 17:36
https://iswnews.com/?p=54258

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ طالبان به منظور مقابله با وقوع شورش در استان تخار نیروهای ویژه خود تحت عنوان “لشکر منصوری” را به شهر تالقان اعزام کرد.

۱- نشست شورای علمای شیعه با هیات طالبان در خصوص مسائل و مشکلات شیعیان برگزار شد.
آقای “محمد اکبری” معاون شورای علمای شیعه در این نشست خواستار حضور گسترده شیعیان در حکومت و به رسمیت شناخته شدن مذهب جعفری شد.

۲- “محمد محقق” رهبر حزب وحدت اسلامی در گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی از کوچ اجباری بیش از ۸۰۰ خانواده در استان دایکندی خبر داد. طالبان جزئیات این خبر را تکذیب کرده و این قضیه را مناقشه مابین دو طرف از قوم هزاره عنوان کرده است که طالبان برای حل اختلاف آنها حکم صادر کرده‌اند.

۳- طالبان مدعی تشکیل نیروی نظامی مردمی در پنجشیر و پیوستن ۳ هزار نفر مسلح به این نیروها شد.

۴- وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را صادر کرد.

۵- “عمران خان” نخست وزیر پاکستان در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد، خواستار حمایت از طالبان برای استقرار دولت فراگیر و همچنین جلوگیری از رشد تروریسم در افغانستان شد.

۶- طالبان به منظور مقابله با وقوع شورش در استان تخار نیروهای ویژه خود تحت عنوان “لشکر منصوری” را به شهر تالقان اعزام کرد. (تصاویر بالا مربوط به این خبر است.)

۷- بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای بر سر مسیر خودروی مسلحین طالبان در شهر جلال آباد، دو نفر از اعضای طالبان کشته شدند. این حمله به احتمال زیاد توسط عوامل داعش انجام گرفته است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.