به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ “لوید آستین” وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با خبرگزاری نیویورک تایمز از عدم مجازات عاملین جنایت حمله پهپادی به غیرنظامیان در کابل خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا در کمال وقاحت اعلام کرد نظامیان آمریکایی را که در حمله پهپادی ۴ شهریور ماه ۱۴۰۰، به یک خانه در منطقه خواجه بغرا شهر کابل باعث شهادت چندین غیرنظامی از جمله هفت کودک شده بودند را مجازات نخواهد کرد. وی گفت این تصمیم را به سفارش دو تن از فرماندهان بلند پایه ارتش آمریکا گرفته است.

ارتش آمریکا در زمان اجرای این حمله مدعی بود که مخفیگاه اعضای داعش را مورد حمله قرار داده است. اما بعدتر در تاریخ ۲۸ مرداد پذیرفت که قربانیان این حمله اشتباهی بوده و بابت آن عذرخواهی کرد.

پس از این جنایت، بازرس عمومی نیروی هوایی آمریکا تحقیقات در این زمینه را آغاز کرد. این بازرس در گزارش نهایی خود اعلام کرد که در این حمله هیچ قوانین جنگی نقض نگردیده و سهل انگاری یا سوءاستفاده از سوی نظامیان آمریکایی رخ نداده است. بنابراین هیچ اقدام انضباطی صورت نخواهد گرفت.

از سوی دیگر انتقادات نهادهای بین‌المللی به این تصمیم زیاد شده است و در یکی از این انتقادات، “استیو کوون” رئیس نهاد غیردولتی «تغذیه و آموزش بین المللی» در مصاحبه با شبکه NCBC آمریکا گفت: ارتش ما چگونه می‌تواند جان با ارزش ۱۰ افغان را بگیرد و هیچ کس را پاسخگو نسازد؟

لازم به ذکر است که نظامیان آمریکایی و ناتو در طول ۲۰ سال اشغال افغانستان، بارها افراد غیرنظامی، زنان و کودکان را به قتل رساندند؛ اما هیچ دادگاه و مجازاتی برای آنها تعیین نشد.
آمریکایی‌ها در حملات هوایی خود از مراسم عروسی در جنوب افغانستان تا مسجد جامع شهرستان دشت ارچی در شمال را به خاک و خون کشیدند. آنها در حملات به اصطلاح اشتباهی خود ده‌ها زن و کودک را به قتل رساندند و در هیچ دادگاهی محکوم نشدند!
آخرین جنایت آمریکا در افغانستان، حمله پهپادی به خانه‌ای در منطقه خواجه بغرا در حومه‌ی فرودگاه کابل بود که منجر به شهادت ۱۰ نفر (به روایت دیگری ۱۲ نفر) شد. آنها در این حمله هفت کودک بیگناه را قتل عام کردند و هیچ پاسخی به نهادهای حقوق بشری و خانواده‌های این کودکان ندادند. البته این بی شرمی آمریکایی‌ها زیاد هم تعجب آور نیست زیرا ذات نظامیان آمریکایی اشغال‌گری، وحشی‌گری و کشتار غیرنظامیان از زنان تا کودکان است.

بیشتر بخوانید:
حمله پهپادی آمریکا در کابل ۶ کودک را کشت!‌
تحولات افغانستان و پاکستان، ۲۸ مرداد ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. پنجشنبه, ۲۵ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴

    چون ارتش شما اینقدر ادم کشته،که امارش از دستش خارج شده.(کلی گروه تروریست الان زیر شاخه اشه! علاوه بر کلی کشور که براش نوکری میکن!)ضمن اینکه اگر بخواد سربازش رو مجازات کنه!بعدها و باقی سرباز ها،دستورات فرماندهان رو شاید اطاعات نکن! و بگن مجازات میشیم! … اصل و ذات امریکا و غرب،براساس جنگ و خون ریزی و قتل و فساد و فحشاء و بی بندباری ساخته شده. برای همین نمی تونه،ضد ارزش ها باطل خود کاری بکنه!
    انها از کشتن مسلمان و اذیت و ازار مسلمان و اوره شدنشون لذت میبرن! …
    از روز به روز بدبخت شدن مسلمان و از اینکه نگاه بالا به پایین به انها کن بسیار خوششون میاد! باید از همه لحاظ،چه علمی،چه عقیدتی و هرچیزی دیگه،پیرو محض انها باشیم! ..
    دیروز یک خبرنگار(!) امریکایی پیام گذاشته! پایگاه ماهواره ایران رو نشون داده! که ایران میخواد ماهواره پرتاب کنه! و بسیار از این وضعیت احساس رنج و ترس کرده!(*چون اونا هیچ چیز ما رو واقعا قبول ندارن! میخوان به دنیا بگن،دین مایه پس رفته! تنها ما در دنیا هستیم،که درست هستیم! ) اونا خیلی خوب میفهمن،پرتاب کردن ماهواره به دست ایرانی ها مسلمان که همه چیزش تحریم (برعکس کشور چین و روسیه و پاکستان و … که وضعیت مال رو نداشتن) یعنی چی!
    به هر حال خدا لعنتشون و به عذاب روز قیامت و روی زمینشون بی افزایه. اون روزی که امریکا و غرب بخاطره فسادشون نابود بشن،خیلی دور نیست! موقعی که عذاب اومد،مثل باقی قوم ها که خدا نسلشون رو نابود کرد،حتا فرصت توبه کردن هم پیدا نمی کنن(چون داشتن و استفاده نکردن!) …

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.