به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ پیشروی نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب استان مارب با مقاومت انصارالله متوقف شد.

همان طور که انتظار می‌رفت انصارالله در خط دوم دفاعی خود در جنوب استان مارب، یعنی ارتفاعات الملعا تا جبل هنیه موفق به دفع حملات زمینی و به توقف کشاندن پیشروی ائتلاف سعودی شد.
در جبهه مدیریت العبدیه نیز حمایت قبایل بنی عبد از انصارالله، ائتلاف را از تصمیم ورود به این مدیریت موقتا منصرف کرده است، البته درگیری پراکنده در ارتفاعات مشرف به المساوقه همچنان جریان دارد.

وضعیت در مدیریت عین همچنان نامشخص است و رسانه‌های ائتلاف سعودی مدعی سیطره ائتلاف بر شهرک الحجب و مناطق دیگر این مدیریت شده‌اند. در مدیریت بیحان نیز درگیری‌ها در ارتفاعات جنوبی شهرک بیحان متوقف شده و دو طرف تحرکی بر ایجاد تغییر در این جبهه را نداشته‌اند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز طی ۴۸ ساعت گذشته ۳۰ بار مدیریت‌های الوادی، الجوبه، رغوان و مجزر در جنوب و غرب استان مارب را بمباران کرده‌اند. انصارالله هم با حملات موشکی متعدد به تجمعات و مواضع ائتلاف در مدیریت عسیلان همچنان از نیروهای العمالقه تلفات می‌گیرد.

خروج نیروهای العمالقه از نبردهای مارب گواهی بر توقف عملیات اخیر ائتلاف سعودی در این مناطق است. البته این توقف نشانگر پایان تحرکات ائتلاف سعودی در مارب نیست. بازدیدهای روزانه مقامات نظامی دولت مستعفی منصورهادی از جبهات جنوب شهر مارب و همچنین انتقال نیرو و تجهیزات نظامی انصارالله به ارتفاعات البلق و…، نشانگر عزم دو طرف برای کنترل مناطق جنوبی مارب است. نبردهای روزهای آینده این منطقه در روند جنگ یمن موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
عقب نشینی نیروهای العمالقه از جبهات مارب و شبوه!
تحلیل عملیات اخیر ائتلاف سعودی در استان‌های مارب و شبوه
تحولات یمن، ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.