به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در نتیجه‌ی یورش نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیست به محله شیخ جراح در قدس، تعدادی از فلسطینی‌ها زخمی شدند.

ده‌ها تن از ساکنان بیت‌المقدس در همبستگی با خانواده “سالم” (که در معرض مهاجرت اجباری قرار گرفته‌اند) و در اعتراض به تحریکات یک عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)در محله الشیخ جراح واقع در بیت المقدس شرقی دست به تحصن زدند.
نیروهای اشغالگر اسرائیل عصر روز گذشته (دوشنبه) به ساکنان محله شیخ جراح و تعدادی از افرادی که با آنها همبستگی می‌کردند حمله کردند. بر اثر این حمله‌ی وحشیانه، تعدادی از فلسطینی‌ها به دلیل استفاده نظامیان اسرائیلی از بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور مجروح شدند. در همین رابطه، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که کادر پزشکی به مداوای مجروحین محله شیخ جراح پرداختند.

در ادامه‌ی درگیری‌ها در محله شیخ جراح، نیروهای اشغالگر صهیونیست دو جوان فلسطینی را پس از ضرب و شتم بازداشت کرده و مانع از رسیدن تعدادی از جوانان فلسطینی به این محله شدند.
عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی نیز پیشتر با حضور در محله الشیخ جراح از ساکنان آن خواست تا در مقابل تلاش‌های اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست برای بیرون راندنشان از این محله جهت تسلط بر آن ایستادگی کنند.

شایان ذکر است ایتامار بن غویر، عضو کنست، برای دومین بار در روز دوشنبه، با همراهی تعداد زیادی از شهرک نشینان صهیونیست که سعی در تحریک شهروندان داشتند، به محله شیخ جراح یورش بردند. همچنین نظامیان اشغالگر تجهیزات و نیروهای کمکی زیادی را برای حفاظت از شهرک نشینان به این محله منتقل کردند.

از سوی دیگر، یک جوان فلسطینی به نام “محمد اکرم علی طاهر ابو صلاح” در روستای السیله الحارثیه در حومه‌ی جنین و یک فلسطینی دیگر به نام “نهاد امین البرغوثی” در روستای نبی صالح واقع در غرب رام الله توسط نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیدند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.