آمریکا مسلحین داعش را به جنگ اوکراین انتقال می‌دهد!

شنبه 14 اسفند 1400 - 23:34
https://iswnews.com/?p=64460

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سازمان اطلاعات خارجی روسیه مدعی انتقال مسلحین خارجی از سوریه به اوکراین توسط آمریکا و ناتو شد.

سازمان اطلاعات خارجی روسیه طی بیانیه‌ای تایید کرد که پایگاه التنف در شرق سوریه محلی برای آموزش تروریست‌های وابسته به داعش و انتقال آنها به اوکراین برای جنگ با روسیه بوده است.
سازمان اطلاعات خارجی روسیه در این بیانیه افزوده است: «آمریکایی‌ها دهها تروریست داعش با تابعیت روسی، چچنی و… را در پایان سال ۲۰۲۱ میلادی به پایگاه التنف در شرق سوریه که تحت کنترل آمریکا و انگلیس قرار دارد، انتقال داده‌اند. آنها پس از گذراندن آموزش‌های ویژه در خصوص اقدامات خرابکارانه و تروریستی به مناطق شرقی اوکراین از جمله منطقه دونباس اعزام شده‌اند.
سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و فرماندهی عملیات ویژه نیروهای مسلح آمریکا، واحدهای جدید داعش در غرب آسیا و کشورهای آفریقایی را می‌سازند. آنها با همکاری سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای ناتو این مسلحین را از طریق لهستان به اوکراین منتقل می‌کنند.»

ادعای انتقال مسلحین خارجی از سوریه به اوکراین در حالی مطرح می‌شود که “ولادمیر زلنسکی” رئیس جمهور اوکراین اخیرا ورود ۱۶ هزار نیروی خارجی به اوکراین را تایید کرده بود. وی پیش از این در ۹ اسفند ماه، فرمان آزادی زندانیانی که قصد پیوستن به ارتش اوکراین را دارند، صادر کرده بود.
علاوه بر این مقامات جمهوری دونتسک امروز با انتشار تصاویر و اسنادی مدعی حضور مستشاران ترکیه در پشتیبانی از یگان‌های پهپادی ارتش اوکراین شدند.

این اقدامات نشانگر ضعف نیروی انسانی ارتش اوکراین در نبردها علیه ارتش روسیه است. همچنین انتقال تروریست‌ها و اراذل و اوباش به جبهات نبرد، زمینه هرج و مرج و جنگ بیشتر را در اوکراین فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید:
اوکراین محل حضور مزدوران خارجی!
آخرین اخبار از جنگ روسیه و اوکراین – روز پنجم جنگ، ۹ اسفند ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.