به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مردم شهر کابل در واکنش به هتک حرمت مراکز دیپلماتیک ایران در افغانستان، در برابر سفارت ایران تجمع و ضمن قدردانی از حمایت های ایران، این مکان را گل باران کردند.

صبح روز ۲۴ فروردین ماه، جمع انبوهی از اقشار مختلف مردم افغانستان به ویژه اهالی شهر کابل، در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران تجمع کرده و ضمن قدردانی از حمایت های ایران از ملت افغانستان، با گذاشتن دسته های گل در برابر ورودی سفارت، از ملت و حکومت جمهوری اسلامی ایران تقدیر کردند.
در این گردهمایی علاوه بر اقشار مختلف مردم، علما و بزرگان محلی، نمایندگان احزاب سیاسی و فعالان مدنی نیز حضور داشتند. شرکت کنندگان در این گردهمایی با سر دادن شعار های انقلابی و وحدت طلبانه، فتنه های اخیر را که با هدف اختلاف افکنی بین دو ملت راه‌اندازی شده بود را محکوم کردند.
آنها همچنین از مردم انقلابی افغانستان و ایران خواستند که بیش از پیش هوشیار باشند و در دام توطئه‌ها و فتنه های دشمنان اسلام و استکبار جهانی نیفتند. دو ملت افغانستان و ایران با حفظ اتحاد، دوستی، روابط عمیق تاریخی، فرهنگی و دینی شان می‌تواند پاسخی دندان شکن به پروژه های دشمنان بدهند.

در پایان این گردهمایی، نمایندگان تجمع کنندگان با دکتر “بهادر امینیان” سفیر ایران در افغانستان دیدار کرده و به وی “چپن” (لباس محلی افغانستان) و گل اهدا کردند.

گفتنی است همزمان با این مراسم، مردم شهر هرات نیز قصد برپایی گردهمایی مشابهی جهت تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران را داشتند که مقامات طالبان در هرات به دلایل نامشخصی از این اقدام جلوگیری کردند!

بیشتر بخوانید:
یادداشت: ابعاد پروژه افغان هراسی و ایران ستیزی چیست؟
حمله به کنسولگری ایران در شهر هرات + تصاویر و ویدیو

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ممد چهارشنبه, ۲۴ فروردین, ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹

    بینشون علمای سنی دیده نمیشند.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.