آزمایش موشکی جدید روسیه + ویدیو

پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401 - 18:10
https://iswnews.com/?p=68563

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش روسیه با گذشت حدود دو ماه از آغاز حمله به اوکراین، یک موشک بالستیک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را با موفقیت آزمایش کرد.

در تاریخ ۳۱ فروردین ماه، ارتش روسیه یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را با موفقیت آزمایش کرد.
بر اساس اعلام ارتش روسیه، موشک RS-28 Sarmat برای اولین بار از پایگاه فضایی پلستسک واقع در شمال غربی روسیه شلیک شده و اهدافی را در شبه جزیره کامچاتکا در فاصله نزدیک به ۶۰۰۰ کیلومتری (۳۷۰۰ مایلی) مورد اصابت قرار داده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این خصوص گفت: این موشک، سلاح منحصر به فردی است و پتانسیل رزمی نیروهای مسلح ما را تقویت می‌کند. همچنین امنیت روسیه را در برابر تهدیدات خارجی تضمین کرده و دشمنان مسکو را وادار به تفکر می‌کند. وی مدعی شد: موشک جدید مشابه خارجی ندارد و رهگیری آن توسط سامانه‌های پدافندی غیرممکن است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز در رابطه با آزمایش موشکی جدید روسیه اظهار داشت: روسیه در راستای پیمان منع تسلیحات هسته‌ای، قبل از آزمایش موشک جدید، آن را به آمریکا اطلاع داده بود. ما این آزمایش را تهدیدی برای ایالات متحده یا متحدانش نمی‌دانیم.

موشک بالستیک قاره‌پیمای RS-28 Sarmat روسیه می‌تواند تا ۱۰ کلاهک هسته‌ای سنگین را حمل کند و گفته می‌شود تا پایان سال جاری میلادی وارد خدمت ارتش روسیه خواهد شد.
شایان ذکر است آزمایش موشکی جدید ارتش روسیه در بحبوحه تنش‌ این کشور با کشورهای غربی بر سر ارسال تجهیزات نظامی و کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین صورت گرفت.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.