تحولات سوریه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401 - 18:25
https://iswnews.com/?p=69611

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بیش از ۱۵ دستگاه کامیون متعلق به ائتلاف آمریکایی از مرز کردستان عراق وارد استان حسکه سوریه شده و به سمت پایگاه ائتلاف آمریکایی در حومه رمیلان واقع در شمال شرق حسکه حرکت کردند.

۱- حلب:
– در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه، مواضع شبه نظامیان کُرد در حومه شهر تل رفعت واقع در شمال حلب هدف حملات توپخانه‌ای مسلحین تحت حمایت ترکیه قرار گرفت.
– در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه، بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر الباب، دو غیرنظامی مجروح شدند.
– در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه، نیروهای آزادیبخش عفرین مدعی شدند: طی سلسله عملیات‌های این گروه، ۱۴ تن از مسلحین تحت حمایت ترکیه و نیروهای ارتش ترکیه در مناطق شمالی سوریه کشته شدند.
– در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه، بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر جرابلس یکی از فرماندهان میدانی مسلحین احرار الشام به نام “زکریا حمیدی” به شدت مجروح شد.
– در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه، منطقه شراوا در حومه عفرین هدف حملات توپخانه‌ای مسلحین تحت حمایت ترکیه قرار گرفت.
– در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه، بر اثر حمله توپخانه‌ای شبه نظامیان کُرد به پایگاه ارتش ترکیه در منطقه کلجبرین در جنوب شرق شهر اعزاز واقع در شمال حلب، یکی از نیروهای ارتش ترکیه کشته شد.

۲- ادلب:
در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه، مواضع مسلحین در روستای سفوهن و الفطیره هدف حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت.

۳- درعا:
– در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه، یکی از اعضای سابق مسلحین “ارتش آزاد” توسط افراد مسلح ناشناس در شهر طفس هدف حمله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
– در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه، بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر ازرع واقع در استان درعا یک سرباز ارتش سوریه به شهادت رسید.
– در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه، یک بمب کارگذاری شده در شهرک ملیحه غربی واقع در استان درعا منفجر شد. این حادثه خسارت جانی در پی نداشت.

۴- دمشق:
در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه، یک سرباز ارتش سوریه در حومه‌ی دمشق توسط افراد ناشناس به شهادت رسید.

۵- دیرالزور:
– در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه، بر اثر حمله افراد ناشناس به خودروی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در شهرک العزبه، یکی از نیروهای SDF کشته شد.
– در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه، در نتیجه حمله عوامل مسلح ناشناس به ایست بازرسی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در شمال دیرالزور دو تن از نیروهای SDF کشته و چند نفر دیگر مجروح شدند.

۶- حسکه:
– در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه، “ابو مقداد” یکی از اعضای مسلحین تحت حمایت ترکیه توسط افراد مسلح ناشناس در شهر راس العین هدف حمله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
– در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه، یک پناهجوی عراقی در اردوگاه الهول توسط فرد یا افراد ناشناس کشته شد.
– در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه، بیش از ۱۵ دستگاه کامیون متعلق به ائتلاف آمریکایی از مرز کردستان عراق وارد استان حسکه سوریه شده و به سمت پایگاه ائتلاف آمریکایی در حومه رمیلان واقع در شمال شرق حسکه حرکت کردند.

۷- رقه:
– در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه، جنگنده‌های روسی، مخفیگاه‌های داعش در منطقه رصافه در جنوب غرب رقه را هدف حمله قرار دادند.
– در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه، مسلحین تحت حمایت ترکیه مناطق اطراف عین عیسی را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.
– در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه، در نتیجه حمله تروریستی عناصر داعش به ایست بازرسی ارتش سوریه در حومه شهر معدان تعدادی از نیروهای ارتش سوریه شهید و زخمی شدند.
– در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه، شبه نظامیان کُرد کاروانی متشکل از پنج خودروی نظامی به شهر عین عیسی واقع در شمال رقه اعزام کردند.
– در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه، بر اثر حمله تروریستی عناصر داعش به مقر ارتش سوریه در صحرای رصافه سه تن از نیروهای سوری شهید و چهار دیگر مجروح شدند.
– در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه، نیروهای روسی یک کاروان نظامی متشکل از ۱۳ دستگاه کامیون و حدود ۱۰۰ نیروی نظامی را به پایگاهی در حومه عین عیسی اعزام کردند.
– در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه، یکی از شبه نظامیان کُرد بر اثر انفجار مین در حومه‌ی عین عیسی کشته شد.

۸- قنیطره:
در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه، یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر اتوبوس ارتش سوریه در قنیطره منفجر شد. این حادثه بدون تلفات بوده است.

نقشه باکیفیت

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.