به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” روز گذشته پارلمان عراق به اتفاق آرا قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

در تاریخ ۵ خرداد ماه، نشست پارلمان عراق با حضور ۲۷۵ نماینده و به ریاست “محمد الحلبوسی” آغاز شد. در ادامه این نشست، پیام مقتدی الصدر، رهبر جریان صدر خطاب به نمایندگان عراقی خوانده شد. صدر در این پیام به همه نمایندگان توصیه کرد تا به قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رای دهند. وی همچنین از تمام کسانی که برای تصویب این قانون تلاش کردند، تقدیر و تشکر کرد.

در این جلسه، پیش‌نویس قانون ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به رأی گذاشته شد. ممنوعیت هرگونه همکاری سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، ورزشی و علمی با رژیم صهیونیستی تحت هر عناوینی از مهم‌ترین بندهای این قانون است.
بر اساس اعلام دفتر اطلاع‌رسانی مجلس نمایندگان عراق، هدف از تصویب این قانون جلوگیری از برقراری روابط دیپلماتیک یا سیاسی یا نظامی یا اقتصادی یا فرهنگی یا هر نوع رابطه دیگر با دولت اسرائیل است.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق چند روز قبل از این جلسه اظهار داشت که پارلمان عراق تصمیم شجاعانه خود را برای جلوگیری از عادی‌سازی روابط بغداد با رژیم صهیونیستی گرفته است. تصمیمی که خواسته‌ی واقعی مردم عراق است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.