دیدار فرمانده SDF با فرمانده ارشد نظامیان روسیه در سوریه

چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 16:59
https://iswnews.com/?p=72346
مظلوم عبدی

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه، در شهر قامشلی با فرمانده نیروهای روسیه در سوریه، دیدار کرد.

در ۱۸ خرداد ماه، مظلوم عبدی فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه، در شهر قامشلی با ژنرال الکساندر چایکو فرمانده نیروهای روسیه در سوریه، دیدار و گفتگو کرد.
تاکنون جزئیاتی از این دیدار منتشر نشده است اما باتوجه به تهدیدات ترکیه و احتمال آغاز عملیاتی جدید در شمال سوریه، قطعا محور اصلی گفتگوهای طرفین، بررسی آخرین وضعیت مناطق مرزی سوریه و ترکیه به ویژه مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه بوده است.
به نظر می‌رسد نیروهای دموکراتیک سوریه از ترس تغییر مواضع روسیه نسبت به کردها و موافقت با آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، جلسه‌ای را با فرمانده نیروهای روسیه در سوریه ترتیب داده‌اند.

این جلسه همزمان با سفر “سرگئی لاوروف” وزیر خارجه روسیه، به ترکیه و دیدار با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه صورت گرفته است. وزیر امور خارجه روسیه در خصوص عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه اظهار داشت مسکو به نگرانی‌های مشروع ترکیه درباره مرزهایش با سوریه اهمیت می‌دهد و با ترکیه همکاری می‌کند.

تحرکات نظامیان روسی در شمال سوریه نشان می‌دهد که تا این لحظه، روسیه مخالف آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال می‌باشد اما شرایط پس از دیدار وزیر امور خارجه روسیه با ترکیه ممکن است تغییر کند و مسکو جهت شروع عملیات به آنکارا چراغ سبز نشان دهد.

بیشتر بخوانید:
اعلام آمادگی نیروهای SDF برای همکاری با دولت سوریه در برابر حملات ترکیه!
لشکرکشی اردوغان به شمال حلب؛ منتظر واکنش ایران و سوریه هستیم!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.