به گزارش پایگاه تحلیلی “خبری تحولات جهان اسلام” ژنرال هیبت الله علیزی آخرین رئیس ستاد ارتش در دولت پیشین افغانستان، مدعی جلوگیری از کنترل دوباره حکومت توسط حامد کرزی رئیس جمهور پیشین این کشور پس از فرار اشرف غنی شد.

“ژنرال هیبت الله علیزی” فرمانده ستاد ارتش افغانستان در دولت اشرف غنی، در مصاحبه با مجله آمریکایی War Zone، مدعی جلوگیری از ورود “حامد کرزی” رئیس جمهور پیشین افغانستان به ارگ ریاست جمهوری و کنترل دوباره حکومت به دست وی شد. علیزی در جریان این مصاحبه گفت: «پس از سقوط کابل، “حامد کرزی” رئیس جمهور پیشین قصد داشت تا به ارگ ریاست جمهوری وارد شود و قدرت را به دست بگیرد، اما من مانع این کار شدم. او با بسم الله خان محمدی (وزیر دفاع دولت اشرف غنی) تماس گرفت و از او برای ورود به ارگ کمک خواست.» او در ادامه افزود که این کار را به این دلیل انجام داد که وی را فردی نامناسب برای حکومت بر افغانستان می‌دانسته و معتقد است که کرزی شانس خود را در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ میلادی امتحان کرد.

گفتنی است که ژنرال “هیبت الله علیزی” از نظامیان وفادار به اشرف غنی بود که در ۲۰ تیر ۱۴۰۰ به سمت رئیس ستاد ارتش حکومت پیشین منصوب شد و پس از فرار اشرف غنی و سقوط حکومت افغانستان به خارج از افغانستان فرار کرد.

بیشتر بخوانید:
اشرف غنی: بزرگترین اشتباهم اعتماد به آمریکا بود!
آخرین اخبار از درگیری‌های طالبان و ارتش افغانستان، ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.