تحولات فلسطین، ۸ تیر ۱۴۰۱

چهارشنبه 8 تیر 1401 - 15:30
https://iswnews.com/?p=73835

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” کتائب القسام شاخه نظامی جنبش حماس، ویدیوی کوتاهی از “هشام السید” یکی از نظامیان اسیر اسرائیلی در غزه منتشر کرد که وضعیت سلامتی مناسبی نداشته و به کمک کپسول اکسیژن تنفس می‌کند.

– در ۶ تیر ماه، ابوعبیده سخنگوی کتائب القسام شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین، اعلام کرد که وضعیت سلامت یکی از نظامیان اسیر اسرائیلی در غزه رو به وخامت نهاده است. پس از اعلام ابوعبیده، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وزرای اسرائیلی خواست تا واکنشی به بیانیه سخنگوی کتائب القسام در رابطه با وخامت حال یکی از نظامیان اسیر اسرائیلی نشان ندهند.
– در ۷ تیر ماه، کتائب القسام ویدیوی کوتاهی از “هشام السید” یکی از نظامیان اسیر اسرائیلی در غزه منتشر کرد که وضعیت سلامتی مناسبی نداشته و به کمک کپسول اکسیژن تنفس می‌کند.

– آویگدور لیبرمن وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، در گفتگو با شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل گفت آنچه الان اهمیت دارد، حفظ آرامش است و نمی‌توان به اطلاعات منتشر شده توسط حماس در مورد نظامیان اسیر اسرائیلی اعتماد کرد.
– در ادامه عملیات‌های امنیتی نیروهای سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، ۱۳ فلسطینی به اتهام حمل و نگهداری سلاح و تلاش برای عملیات‌های ضد اسرائیلی بازداشت شدند.
– در ۷ تیر ماه، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی جهت ارزیابی اوضاع امنیتی فلسطین اشغالی در مقر سازمان جاسوسی (موساد) و سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) حضور یافت.
– در ۸ تیر ماه، روزنامه معاریو اعلام کرد احتمال می‌رود کنست رژیم صهیونیستی تا نیمه‌های امشب به طور رسمی منحل شود.
– برخی منابع مدعی شدند جنبش حماس به طرف‌های واسطه اعلام کرد که آماده امضای یک توافق جهت مبادله اسرا است. گفته می‌شود حماس قصد دارد در مقابل آزادی اسرای بیمار فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی، “هشام السید” نظامی اسیر اسرائیلی را آزاد کند.
– در ۸ تیر ماه، در جریان یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به شرق جنین، “محمد ماهر مرعی” جوان ۲۵ ساله فلسطینی از ناحیه سینه هدف گلوله نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت خونریزی و جراحات وارده به شهادت رسید.

– یک فلسطینی به نام “نضال.س” از اهالی خان‌ یونس به دلیل ارتباط با دستگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و جاسوسی در خصوص نیروها، تونل‌ها، مکان موشک‌های مقاومت و انتقال این اطلاعات به اسرائیل، به اعدام محکوم شد.
– شامگاه ۷ تیر ماه، جوان فلسطینی با استفاده از سلاح سرد، یک پلیس صهیونیست را در بخش قدیمی قدس مجروح کرده و از محل عملیات متواری شد. پس از این حادثه، شمار زیادی از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی عملیات جستجوی این جوان فلسطینی را آغاز کرده و بعد از دقایقی موفق شدند او را در بخش قدیمی قدس اشغالی بازداشت کنند.
بیشتر بخوانید: عملیات در قدس اشغالی؛ یک نظامی صهیونیست مجروح شد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.