میدان گازی کاریش در تیررس حزب‌الله + ویدیو

یکشنبه 9 مرداد 1401 - 14:24
https://iswnews.com/?p=75850

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” حزب‌الله لبنان با انتشار ویدیویی معنادار از میدان گازی کاریش و کشتی‌های رژیم‌صهیونیستی در دریای مدیترانه، نسبت به هرگونه اقدام جهت استخراج گاز از آب‌های موردمناقشه هشدار به اسرائیل داد.

در ۹ مرداد ماه، بخش رسانه‌ای حزب‌الله لبنان ویدیویی از میدان گازی کاریش و چند فروند کشتی‌ اسرائیلی در دریای مدیترانه منتشر کرد و هشدار داد این اهداف در تیررس نیروهای مقاومت اسلامی لبنان قرار دارند.

انتشار این ویدیو توسط حزب‌الله همزمان با سفر “آموس هوچشتاین”، فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزی میان لبنان و اسرائیل حامل پیامی آشکار برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان مدتی قبل در خصوص تنش‌ها و مذاکرات آتی پیرامون میدان گازی کاریش اظهار داشت دولت لبنان نباید فریب وعده های آمریکا را بخورد و باید قبل از سپتامبر برای تامین حقوق لبنان به توافق برسد. اگر آنچه مدنظر است این باشد که لبنان با نفت و گاز خود نتواند خود را نجات دهد، بنابراین هیچکس نمی‌تواند گاز و نفت استخراج کند یا گاز و نفت بفروشد.

شایان ذکر است این دومین هشدار حزب‌الله لبنان به اسرائیل در خصوص میدان گازی کاریش می‌باشد. ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۱ تیر ماه سال جاری با انتشار بیانیه‌ای مدعی رهگیری و انهدام سه فروند پهپاد در نزدیکی میدان گازی کاریش شد. پس از این بیانیه دبیرکل حزب‌الله طی یک سخنرانی با تایید خبر ارسال پهپادهای حزب‌الله تاکید کرد ما با این اقدام، دشمن اسرائیلی را در تله اندختیم.

بیشتر بخوانید:
پهپادهای حزب الله به اسرائیل هشدار دادند!
دبیرکل حزب‌الله: پایان اسرائیل را خیلی نزدیک می‌بینم

ویدیوی منتشر شده توسط بخش رسانه‌ای حزب‌الله لبنان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.