به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یکی از فرماندهان ارشد و دو تن از نیروهای جنبش جهاد اسلامی در نتیجه حمله هدفمند جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهر غزه به شهادت رسیدند.

در ۱۴ مرداد ماه، جنگنده‌های ارتش اسرائیل، برج فلسطین در خیابان شهدا واقع در شهر غزه را مورد هدف قرار دادند که طی این حمله “تیسیر الجعبری”، یکی از فرماندهان ارشد و مسئول منطقه شمال و دو فرد دیگر به نام‌های “محمد البیوک” و “سلامه عابد” از نیروهای سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به همراه یک کودک پنج ساله به شهادت رسیده و ۱۵ تن دیگر مجروح شدند.

پس از این حمله، ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیاتی با نام “الفجر الصادق” علیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین خبر داد.

کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین طی بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت شماری از نیروهای سرایا قدس و در راس آن‌ها شهید “تیسیر الجعبری”، تاکید کرد که خون ملت و مبارزان فلسطینی هدر نخواهد رفت و به یاری خداوند دامن اشغالگران صهیونیست را خواهد گرفت.

حزب الله لبنان نیز طی بیانیه‌ای حملات امروز رژیم صهیونیستی به نوار غزه را به شدت محکوم کرد و شهادت شماری از فلسطینی‌ها را تسلیت گفت. در ادامه این بیانیه آمده است ما از تمامی تصمیمات و اقدامات رهبران جهاد اسلامی جهت پاسخ به جنایات بی‌وقفه دشمن صهیونیستی حمایت می‌کنیم.

شایان ذکر است در بامداد ۱۱ مرداد ماه نیز، نظامیان اسرائیلی یک عملیات امنیتی با پشتیبانی بالگردها در اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری آغاز کردند که طی این عملیات یک جوان فلسطینی شهید و “شیخ بسام السعدی”، از رهبران جنبش جهاد اسلامی به اسارت صهیونیست‌ها درآمد.

احتمال می‌رود پس از عملیات‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری و غزه، شاخه نظامی این جنبش طی ساعات آتی حملات راکتی علیه سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به اقدامات اسرائیلی‌ها ترتیب دهد.

بیشتر بخوانید: حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین؛ فرمانده ارشد جهاد اسلامی بازداشت شد

ارتش رژیم صهیونیستی ویدیوی حمله هوایی به برج فلسطین واقع در شهر غزه را منتشر کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.