جنایت جنگی جدید توسط ارتش آذربایجان + ویدیو

دوشنبه 11 مهر 1401 - 01:16
https://iswnews.com/?p=79883

ویدیو جنجالی جدیدی از سربازان ارمنی اسیر منتشر شده است که توسط نیروهای آذری محاصره شده و بر خلاف قوانین بین المللی اعدام میدانی می‌شوند. این ویدیو بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های قفقاز داشته و توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

بر اساس اطلاعات موجود، این جنایت جنگی در تاریخ ۲۲ شهریور و در روزهای آغازین درگیریهای مرزی و تجاوز آذربایجان به خاک ارمنستان صورت گرفته است.

این ویدیو درحالی منتشر می‌شود که اخیرا ویدیوی دیگری از اهانت و هتک حرمت کشته‌های زن ارمنستانی در مناطق مرزی مانند عریان کردن، بریدن اعضاء و … نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید: تداوم درگیری‌های مرزی بین آذربایجان و ارمنستان

از این رو، وزارت خارجه ارمنستان با انتشار بیانیه‌ای خواستار پیگیری جنایات جنگی جمهوری آذربایجان در دادگاه‌های بین‌المللی شدند. در بخشی از این بیانیه آمده است: “جمهوری ارمنستان خواستار ارزیابی شفاف جنایات جنگی وحشتناکی است که نیروهای مسلح آذربایجان در این دوره و دوره های قبلی مرتکب شده اند. ما به طور مستمر پیگیری خواهیم کرد تا موضوع را در تریبون‌ها و دادگاه‌های بین‌المللی مربوطه مطرح کنیم و عاملان و سازمان‌دهندگان جنایات فوق‌الذکر را از جمله از طریق اعمال تحریم‌های بین‌المللی به دست عدالت بسپاریم.”

هتک حرمت کشته‌شدگان، اعدام‌های میدانی و جنایت جنگی در جنگ‌های قره‌باغ موضوع تازه‌ای نیست؛ و در واقع این دست از اقدامات به وضوح نشان دهنده‌ی وجود کینه‌های عمیق و ریشه‌دار در قفقاز است.

برای اطلاعات بیشتر در این خصوص توصیه می‌شود سلسله نوشتار “کشتار “خوجالی” (Xocali/Khojaly) از دوربین آوینی قره باغ” مطالعه شود: از اینجا

ویدیو اعدام میدانی نیروهای ارمنی توسط ارتش آذربایجان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. میثم دوشنبه, ۱۱ مهر, ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۲

    تازه اینا مواردیه ک با افتخار فیلم برداری هم کردن

    پاسخ
  2. وافن اس اس دوشنبه, ۱۱ مهر, ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

    بالاخره دست پان ترکها و جمهوری تندروی آذربایجان برای همگی رو شد. هیچ وقت نباید رفتار خوب ایرانیها با اسرای عراقی و رفتار بد صدام رو با اسرای ایرانی در جنگ تحمیلی هشت ساله فراموش کنیم.

    پاسخ
  3. محمدرضا دوشنبه, ۱۱ مهر, ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴

    وقتی از فرهنگ و جوانمردی و پهلوانی دور بشوی. انگیزه خدایی برای مبارزه نداری‌.وقتی برتری از پرهیزگاری و هماهنگی با آفریدگار و آفرینش و طبیعت جای خودش رو به برتری نژادی و دینی بده و از آن بدتر جیره خوری و نوکری کسانی که خود را پیروز جنگ جهانی دوم می دانند را بکنی میتوانی در شمایل دموکراسی و آزادی بدتر از داعش باشی ای سرباز آذربایجانی.
    کشتن سرباز اسیر بزرگی نداره تو در واقع خودت رو زدی همین.
    آثارش تو زندگی ات نمایان میشه.همین طور اگر سرباز ارمنستانی هم این کار را بکنه که کمتر می‌بینیم.
    باکو داره غلط زیادی میکنه از شرایط ایران و روسیه بهره برداری خودش رو میکنه.احساس میکنم با وجود همکاری با اسرائیل لابی کم و خیلی نیرومندی در بدنه دستگاه ما دارند.وگرنه اگر بیشتر از کردستان عراق با اسرائیل همکاری ندارند کمتر هم ندارند.

    پاسخ
  4. جواد سه شنبه, ۱۹ مهر, ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶

    وحوش ترک عثمانی هیچوقت تغییر نمیکنن.
    بعد از ۶۰۰ سال زندگی تو آسیای میانه هنوز وحشی‌گری توشون موج میزنه.
    رژیم جعلی علی‌اف نوکر ایناست و مثل یه دندون فاسد باید ریشه کن بشه.
    اینا تازه شورای آذربایجان جنوبی توی ترکیه تأسیس کردن، با هدف جدایی آذربایجان از ایران.
    اگه دیر بجنبیم این آتش دامن ایران عزیز رو هم می‌گیره.

    پاسخ
  5. علیرضا یکشنبه, ۴ دی, ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

    وحشی گری این علی یوهف تمامی ندارد اینا توی کتاب درسی شون نقشه های که دارن چند استان ایران رو ادعا دارن ولی مسولین ما خیلی ضعیف عمل میکنن مخصوصا ارتش که وظیفه حفاظت از مرز ها رو داره خواهشا بجای حمایت از فلسطین و یمن از ملت ایران وتاجر ان وراننده های ایرانی که جز خدا هیچ کس ندارن کمک کنید ملت نیاز به ارتشی دارن که از تمامیت ارضی کشور دفاع کند نه مماشات کنه و به علی یوف تعظیم کنه اینجا ست که ارتش وسپاه باید بیان جلو ودهن ای علی یوف رو گل بگیرن

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.