فعالیت یک روحانی دیگر در جمهوری آذربایجان ممنوع شد

سه شنبه 26 مهر 1401 - 11:24
https://iswnews.com/?p=80575

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” کربلایی قربان جعفراف، روحانی شاغل در مسجد شهر بیلقان توسط نهادهای دولتی از کارش برکنار شد.

براساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری های آذربایجان، این روحانی قبلا در مسجد حضرت جرجیس(ع) این شهر مشغول به فعالیت بود. وی سپس در مسجدی که ساخت آن توسط دولت در بیلقان با تلاش و اصرار مؤمنان محلی ناتمام مانده بود، به کار خود ادامه می دهد. اگرچه نهادهای مربوطه ساخت مسجد را متوقف کردند، اما خود مردم از جمله تعدادی از دینداران به ساماندهی این سازه نیمه کاره اقدام کردند.

تمامی فعالیت های دینی و تبلیغی حاجی قربان جعفراف هم اکنون بطور کامل در این مسجد متوقف شده است.

لازم به ذکر است که پس از بیانیه ”۳۰ مسجد” از سوی کمیته دولتی در امور دینی، این پنجمین روحانی شیعه شناخته شده در بین مردم است که فعالیتش به طور غیرقانونی متوقف شد و به جای آنها فعالیت روحانیون کاملا درباری و صهیونیستی و یا وهابی تکفیری آغاز شده است.

یک بار دیگر یادآوری می کنیم که روند انزوای روحانیون شیعه از جامعه که با پایان دادن به فعالیت حاجی سورخای احمداف، روحانی مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) در ینی گونشلی آغاز شد و در مسجد محمدیه اسماعیلی دنبال شد. مسجد حاجی النور یوسف اف و بعد از آن روحانی مسجد جورات کربلایی امین و سپس حاجی ائلخان بادکوبه ای از مسجد مشتاغا ادامه یافت.

قربان جعفروف پنجمین روحانی شیعه است که در یک ماه گذشته از مساجد شناخته شده حذف شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.