امرپ اسرائیلی در اوکراین! + تصاویر

یکشنبه 22 آبان 1401 - 13:23
https://iswnews.com/?p=82123

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” علی‌رغم اعلام مقامات رژیم اسرائیل مبنی بر عدم ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین، یک دستگاه امرپ ساخت این رژیم در جبهه خرسون اوکراین مشاهده شد.

رسانه‌های اوکراینی تصاویری از استقرار امرپ “گایا امیر” ساخت رژیم صهیونیستی در جبهه خرسون اوکراین منتشر کردند. این نخستین بار است که نظامیان اوکراینی به‌صورت آشکار از خودروهای زرهی ساخت اسرائیل در جنگ با روسیه استفاده می‌کنند. امرپ “گایا امیر” یک خودروی زرهی چند منظوره ضد مین است که برای شناسایی، انتقال مجروحین و تامین نیازهای لجستیک توسط شرکت گایا طراحی و تولید شده است. این امرپ دارای شاسی تجاری فورد F-550، سیستم تعلیق مستقل و توانایی حمل ۱۲ نفر را دارد.

برخی منابع عبری نیز پس از خبرساز شدن انتشار تصاویر خودروهای زرهی اسرائیل در اوکراین، اخبار و تصاویر منتشر شده در این رابطه را “تایید نشده” توصیف کردند.

تاکنون اطلاعاتی در خصوص نحوه و زمان انتقال این تسلیحات از فلسطین اشغالی به اوکراین منتشر نشده است. همچنین مقامات رژیم اسرائیل و اوکراین در این رابطه اظهار نظری نکرده‌اند.

چندی قبل و پس از هشدارهای جدی مقامات روسی به اسرائیل مبنی بر عدم ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین، مقامات صهیونیست اظهار داشتند که تسلیحاتی به اوکراین ارسال نخواهند کرد و تنها تجهیزات پزشکی، غیرنظامی و… را به کیف ارسال خواهند کرد. با این وجود، انتشار این تصاویر قطعا در روابط‌ سیاسی‌ و دیپلماتیک‌ روسیه و رژیم اسرائیل تاثیرگذار خواهد بود و واکنش احتمالی روس‌ها به این موضوع، طی روزهای آتی مشخص خواهد شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.