به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عمران خان پس از شرکت در تجمع ده‌ها هزار نفری طرفدارانش در شهر راولپندی، حرکت به سمت شهر اسلام آباد، پایتخت این کشور را لغو و استعفای حزب تحریک انصاف از تمامی مجالس قانونگذاری محلی و ایالتی را اعلام کرد.

در پی صدور فراخوان تجمع طرفداران عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان در شهر راولپندی، طرفداران وی و اعضای حزب تحریک انصاف در روز ۲۶ نوامبر (۵ آذر ماه) در این شهر تجمع گسترده‌ای برپا کرده و خواستار مشخص کردن تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام در پاکستان شدند. طبق برنامه ریزی اعلام شده از سوی حزب تحریک انصاف، قرار بود آخرین مرحله اعتراضات طرفداران عمران خان با همراهی وی در شهر اسلام آباد، پایتخت پاکستان برگزار شود اما این اقدام با تصمیم ناگهانی عمران خان در راولپندی لغو شد.

عمران خان در جریان اولین سخنرانی خود پس از ترور ناموفقش در ایالت پنجاب، ضمن تشکر از حضور گسترده مردم پاکستان در شهر راولپندی، اعلام کرد که راهپیمایی اعتراضی به سمت اسلام آباد را متوقف می‌کند زیرا نگران است که این اقدام منجر به هرج و مرج و ویرانی در کشور شود. وی همچنین از کناره گیری سروزیران و اعضای پارلمانی حزب خود خبر داد و گفت بزودی زمان خروج از سیستم فاسد را اعلام می‌کند. عمران خان در ادامه از خواسته خود مبنی بر برگزاری انتخابات زودهنگام عقب نشینی کرد و گفت حزب تحریک انصاف در انتخابات برنامه ریزی شده شرکت می‌کند و پیروز خواهد شد.

جدال عمران خان با دولت شهباز شریف و احزاب حامی وی، پس از استیضاح عمران خان در پارلمان و برکناری وی در ۲۱ فروردین ماه سال جاری آغاز شد. عمران خان پس از این اتفاق آمریکا را پشت پرده توطئه علیه خود دانست و با برگزاری تجمعات اعتراضی و سوق دادن آن به سوی شهر اسلام آباد، پایتخت پاکستان سعی در برگزاری انتخابات زودهنگام را داشت اما این فشار ناکام ماند و وعده پیروزی به روز برگزاری انتخابات سراسری در آگوست ۲۰۲۳ (مرداد ۱۴۰۲) موکول شد.

بیشتر بخوانید:
طرفداران عمران خان در انتظار تظاهرات به سوی اسلام آباد
یادداشت: اندر احوالات نخست وزیر ضدآمریکایی پاکستان!

تصاویر هوایی از تجمع گسترده طرفداران عمران خان در شهر راولپندی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.