“روز رسانه مقاومت آذربایجان” گرامی باد! + ویدیو

دوشنبه 14 آذر 1401 - 14:03
https://iswnews.com/?p=83556

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در دوازدهم آذرماه، دومین سالروز “رسانه مقاومت آذربایجان” با حضور جمعی از صاحب‌نظران و چهره‌های سرشناس فعال در حوزه مقاومت و رسانه جمهوری آذربایجان در شهر قم برگزار شد.

این همایش که برای دومین سال پیاپی و همزمان با سالروز تاسیس بخش آذری تحولات جهان اسلام برگزار می‌شود، به‌عنوان “روز رسانه مقاومت آذربایجان” نامگذاری شده و به توفیق الهی هر ساله به بررسی موضوعات و چالش‌های پیرامون حوزه مقاومت آذربایجان خواهد پرداخت.

همایش “روز رسانه مقاومت آذربایجان ۱۴۰۱” با حضور شیخ توحید ابراهیم بایلی، شیخ اورخان محمداف، شیخ موسی اسدزاده، شیخ بختیار بایراموف، شیخ علی قمی و مدیران جوان رسانه مقاومت رشید حاجی اف و سید میراقاداداش آقایف با اجرا آقای اکرم حاجی زاده برگزار شد. در این همایش موضوعاتی همچون مسیر تاریخی و پرتلاطم رسانه‌های مقاومت آذربایجان، جهاد تبیین از نگاه امام خامنه‌ای، نقش رسانه‌ها در آخرالزمان و هجمه‌های دشمنان علیه رسانه‌های مقاومت مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: کنفرانس اولین سالروز بخش آذری تحولات جهان اسلام + ویدیو

در جریان همایش، شیخ توحید ابراهیمی، بنیانگذار مقاومت اسلامی آذربایجان (حسینیون) به هَجمه‌های وارده به رسانه‌های مقاومت پاسخ داد و از همه کسانی که در این مسیر مقدس و حیاتی از “حسینیون” حمایت مادی و معنوی کردند و همچنین از افسران پشت صحنه جنگ نرم حسینیون و فعالین رسانه‌ای مستقر در کشورهای مختلف تقدیر و تشکر کرد.

توحید ابراهیمی در ادامه سخنان خود گفت:

“مسئولان مقاومت اسلامی حسینیون در زمان تأسیس این حرکت تصمیم جدی گرفتند که مقاومت نه تنها در عرصه نظامی بلکه در جنگ رسانه‌ای نیز باید حضور فعال داشته باشد. امروز دلیل اصلی هجوم و تخریب‌ها علیه مقاومت حسینیون و نگرانی رژیم علی‌اف از این تشکیلات بر همین اساس است. اگر حسینیون خود را فقط به فعالیت‌های نظامی محدود می‌کرد، اینقدر مورد خصومت و دشمنی قرار نمی‌گرفت.”

وی افزود:

“ما در این جبهه باید به قدرت رسانه‌ای منطقه تبدیل شویم و مطمئن باشید که ما می‌توانیم در تمامی عرصه‌ها به لطف الهی و مدد اهل‌بیت به پیروزی برسیم.”

شیخ موسی اسدزاده، یکی از فرماندهان مقاومت اسلامی حسینیون آذربایجان در سخنان خود به لزوم اطلاع رسانی، روشنگری و جهاد تبیین پرداخت و به نقش رسانه از زمان تشکیل اولین جوامع تا به امروز اشاره کرد و قرآن کریم را معجزه رسانه توحیدی دانست و مسلمانان را به فعال بودن در کارهای تبلیغی و تبیینی فرا خواند.
شیخ موسی اسدزاده افزود:

“در جنگ رسانه اگر ما با اخلاص و با تدبیر و با شجاعت حرکت کنیم نصرت الهی همراه ما خواهد بود و جبهه مقابل ما یعنی رسانه‌های دشمن به فرموده قرآن آنانی هستند که می‌خواهند با دهانهای خود نور الله را خاموش کنند ولی نخواهند توانست.”

شیخ اورخان محمداف، رئیس مرکز مطالعات آذربایجان در قالب آیات قرآنی به تحلیل وقایع جاری جهان و لزوم جهاد تبیین پرداخت و بازی های کثیف دشمنان در برابر مقاومت خصوصاً در جمهوری آذربایجان را برای عموم مردم افشا کرد و راههای مقابله با دشمنان و لزوم آرایش هجومی در بستر رسانه را برای بینندگان تبیین کرد.

شیخ بختیار بایرام اف، رئیس سازمان امت واحده روحانیون آذربایجان نیز در خصوص دلایل تاکید امام خامنه‌ای بر جهاد تبیین و اهمیت و معیارهای آن در عصر حاضر به سخنرانی پرداخت.

حضور فعالان جوان رسانه‌ای و مدیر کانال‌های «یالان دوغرو» و «یاغلی خبر» رشید حاجی اف و سید میراقاداداش آقایف در این کنفرانس مورد توجه ویژه بینندگان قرار گرفت. مدیران جوان تجربیات خود در مسیر شیرین و دشوار مبارزه هدفمند در عرصه مقاومت رسانه‌ای را با علاقمندان این راه به اشتراک گذاشتند.

همچنین در این مراسم دومین سالروز شروع به کار پورتال آذری زبان مقاومت در مجموعه “تحولات جهان اسلام” مورد تجلیل قرار گرفت.

لازم به ذکر است که این کنفرانس در شهر مقدس قم در دفتر «مرکز مطالعات آذربایجان» وابسته به مقاومت حسینیون به مدیریت اورخان محمداف برگزار شد.

مشاهده ویدیو همایش در یوتیوب: از اینجا ببینید

به مناسبت دومین سالروز تاسیس پورتال آذری تحولات جهان اسلام
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد(ل ن ) دوشنبه, ۱۴ آذر, ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳

    پورتال یعنی چی ؟

    پاسخ
  2. طه دوشنبه, ۱۴ آذر, ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵

    خداقوت

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.