دیدار فرمانده سنتکام با نخست وزیر عراق + تصاویر

پنجشنبه 24 آذر 1401 - 11:53
https://iswnews.com/?p=84223
دیدار فرمانده سنتکام و السودانی

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” فرمانده ستاد تروریستی سنتکام با نخست وزیر عراق در بغداد دیدار و در خصوص ادامه همکاری نظامی آمریکا و عراق گفتگو کرد.

در ۲۳ آذر ماه، ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه و عراق، مبارزه با تروریسم، ادامه همکاری نظامی آمریکا و عراق و به ویژه همکاری‌های مستشاری و آموزشی گفتگو کردند.

در این دیدار ژنرال متیو مک‌ورلن، فرمانده نیروی ائتلاف بین‌المللی در عراق و سوریه و همچنین آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در بغداد حضور داشتند.

شایان ذکر است سفر فرمانده سنتکام به عراق و انجام دیدار با السودانی پس از مدت کوتاهی از انتصاب وی به سمت نخست وزیری عراق، نشان می‌دهد که کشور عراق همچنان از اهمیت ویژه‌ای برای آمریکایی‌ها برخوردار است و نظامیان آمریکایی علی‌رغم توافقات صورت گرفته در گفتگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن و همچنین مصوبات مجلس عراق، قصد دارند به حضور خود در این کشور ادامه دهند!

بیشتر بخوانید:
کاخ سفید: هیچ نیروی رزمی آمریکایی در عراق حضور ندارد!
الکاظمی: خروج نظامیان خارجی از عراق نزدیک است!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. فرزند ایران پنجشنبه, ۲۴ آذر, ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

    قابل توجه یک عده زبان نفهم که دوست دارند آمریکا به ایران لشگر کشی کنه. آمریکایی ها هرجا بروند محال ممکن است به راحتی رهایش کنند.

    پاسخ
  2. جمعه, ۲۵ آذر, ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۳

    چقدر زشت و وحشتناک که کشور مسلمان تصرف شده باشه، و بعد فرمانده پیروز، بیاد اینطوری جلو عالی ترین مقام کشور، استیل بگیره! شو تبلیغاتی برای خودش به نمایش بذاره …
    انشالله که این زمستان سخت،باعث نابود غرب بشه .

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.