به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جشن بزرگ سی و پنجمین سالروز تاسیس جنبش حماس با حضور جمعی از فرماندهان مقاومت اسلامی فلسطین و با مشارکت گسترده مردم در نوار غزه برگزار شد.

مراسم سی و پنجمین سالروز تاسیس جنبش حماس با حضور گسترده مردم و فرماندهان ارشد مقاومت فلسطین از جمله یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه برگزار شد.

یحیی سنوار در این مراسم، طی سخنرانی خود با عرض سلام و درود به تمامی گروه‌های مقاومت و شهدای راه آزادسازی قدس و سرزمین فلسطین، به دستاورهای چشمگیر گردان‌ها و گروه‌های نوظهور فلسطینی در کرانه باختری به ویژه گروه مقاومت عرین الاسود اشاره کرد و گفت:

“درود بر گردان عرین الاسود. من می‌گویم که آنها فقط در نابلس نیستند، بلکه در کل وطن حاضر هستند. گروه‌های مقاومت در جنین و نابلس تنها راه رهایی ملت ما و تحقق اهدافمان در برابر دشمن صهیونیستی می‌باشند.”

سنوار با اشاره به روابط نزدیک حماس با کلیه گروه های و جریان های فلسطینی در تشریح روابط حماس با جنبش فتح گفت:

“تا روزی که جنبش فتح پرچم مبارزه مسلحانه را برافراشته به لحاظ راهبردی از آنها جدا نخواهیم بود، ما تنها در مسیر سازش با آنها اختلاف نظر داریم.”

وی در ادامه از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا همکاری‌های امنیتی و توافقات خود را با حکومت اشغالگر اسرائیل علیه برنامه‌های مقاومت خاتمه بخشد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه با اشاره به تلاش‌های جنبش حماس به منظور آزادی اسرای مقاومت فلسطینی از چنگال صهیونیست‌ها افزود:

“حماس در روزهای گذشته مدیریت چند دور مذاکره با رژیم صهیونیستی به منظور آزادی اسرای مقاومت را بر عهده داشته است.”

در این تجمع مردمی، محمد الضیف، فرمانده کل کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز با ارسال پیامی ویدیویی با تقدیر از تمامی خانواده‌های شهدا گفت: عهد و پیمان می‌بندیم که راه شهدا را ادامه دهیم.

همزمان با برگزاری این مراسم، تعدادی از پهپادهای مقاومت فلسطین در آسمان غزه به پرواز در آمدند. همچنین بخشی از دستاوردها و تجهیزات گروه‌های مقاومت فلسطین به نمایش گذاشته شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.