کرانه‌ باختری در هفته ای که گذشت

سه شنبه 6 دی 1401 - 00:18
https://iswnews.com/?p=84893

آمار و اطلاعاتی از شهدای فلسطینی و عملیات نیروهای مقاومت در کرانه باختری در هفته گذشته

کرانه باختری در هفته گذشته هم به سیاق اکثر روزها، هفته‌ها و ماه‌های این سال پر از درگیری بود. طبق آمار در هفته گذشته ۵ فلسطینی شهید شدند و ۳۰۲ عملیات نیز علیه رژیم صهیونیستی ثبت شده است.

از این ۳۰۲ عملیات، ۳۸ عملیات تیراندازی، یک مورد اقدام به زیرگیری با خودرو ، ۲۵ عملیات پرتاب مواد منفجره و کوکتل‌مولوتف صورت گرفته است. همچنین ۸۱ عملیات پرتاب سنگ، ۱۵ مورد درگیری برای مقابله. ۱۲۹ درگیری و ۸ مورد انهدام خودروها و تجهیزات نظامی اشغالگران نیز به ثبت رسیده است.

شهدای فلسطینی در هفته گذشته عبارت اند از :
بردارن شهید محمد و مهند یوسف مطیر از اردوگاه آوارگان قلندیا در قدس که شنبه هفته گذشته در جنوب نابلس توسط یک صهیونیست زیرگرفته شده و شهید شدند.

شهیدان محمد و مهند یوسف مطیر

شهید تامر عزمی نشرتی ۲۳ ساله از اردوگاه آوارگان جنین، که در درگیری های روز دوشنبه این اردوگاه به شهادت رسید. شهید تامر از اعضای کتیبه جنین بود که زیر مجموعه سرایا القدس است.

شهید تامر عزمی نشرتی

سه شنبه هفته گذشته، ناصر ابو حمید ۵۰ ساله که مبتلا به بیماری سرطان بود به دلیل کم کاری های عمدی مسئولین زندان رژیم جعلی و ندادن اجازه درمان در زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

شهید ناصر ابو حمید

همچنین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به دلیل مسائل امنیتی از تحویل دادن جنازه شهید خودداری می‌کند. او اهل اردوگاه امعری در نزدیکی رام الله و از اعضای گردان شهدای الاقصی بود که به ۷ بار حبس ابد و ۵۰ سال زندان محکوم شده بود.
اما او تنها عضو خانواده مجاهدپرور ابو حمید نبود که گرفتار چنگال رژیم صهیونیستی بود. مادر این خانواده به جز ناصر، پنج فرزند دیگر هم دارد که یکی از آنها شهید و بقیه همگی محکوم به حبس ابد هستند.

مادر ناصر ابوحمید

۱) عبد المنعم: شهید
۲) نصر: ۵ بار حبس ابد
۳) شریف: ۴ بار حبس ابد
۴) محمد: ۲ حبس ابد
۵) إسلام: حبس ابد

و در سحرگاه روز پنجشنبه در درگیری های شرق نابلس احمد عاطف دراغمه ۲۳ ساله به ضرب گلوله مستقیم سربازان رژیم به شهادت رسید تا پرونده هفته گذشته فلسطین اشغالی با ۵ شهید بسته شود.

شهید احمد عاطف دراغمه

نویسنده: احمدرضا مباشری

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.