به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یک روزنامه آمریکایی از بررسی طرح ساخت مرکز تولید پهپادهای ایرانی در روسیه توسط مقامات تهران و مسکو خبر داد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابعی ناشناس ادعا کرده است تهران و مسکو در حال برنامه ریزی برای برای احداث یک مرکز ساخت پهپاد‌های ایرانی در داخل خاک روسیه با ظرفیت تولید شش هزار فروند پهپاد می‌باشند.

بر اساس ادعای این رسانه، یک هیئت بلندپایه ایرانی در اوایل ماه ژانویه میلادی طی سفری به روسیه، از محل ساخت این مرکز بازدید و جزئیات را برای عملیاتی کردن این پروژه بررسی نموده است.

جزئیات بیشتری در این رابطه اعلام نشده است اما در مورد ویژگی‌های پهپادی که قرار است در این مرکز ساخته شود، اعلام شده که این پهپاد از نوع انتحاری بوده و از سرعت بالاتری برخوردار است تا سامانه‌های پدافندی ارتش اوکراین توان مقابله با آنها را نداشته باشند.

شایان مقامات اوکراینی طی ماه‌های اخیر با انتشار اسنادی ادعا کردند که ایران صدها فروند هواپیمای بدون سرنشین خود از جمله مدل‌های انتحاری شاهد-۱۳۶ را به روسیه عرضه کرده و ارتش روسیه با استفاده از این پهپادها، زیرساخت های مهم در سراسر اوکراین را مورد هدف قرار می‌دهد.

در همین رابطه، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران چندی قبل با تکذیب اظهارات مقامات اوکراینی گفت: بارها به اتهامات بی اساس مقامات اوکراینی در موضوع ادعائی ارسال پهپاد به روسیه پاسخ داده‌ایم و بار دیگر تاکید می گردد که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تجهیزات نظامی برای هیچ طرفی جهت استفاده در جنگ اوکراین صادر نکرده است.

بیشتر بخوانید:
ارتش اوکراین: روسیه پهپادهای تهاجمی ایران را به کار گرفته است!
چرا پهپادهای رادار گریز ایرانی خطرناک هستند و چرا اوکراین در آینده نزدیک باید منتظر اخبار ناخوشایند باشد؟

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.