به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه مطبوعاتی از بررسی طرح ارسال تسلیحات از جمله سامانه گنبد آهنین به اوکراین خبر داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه ال سی آی فرانسه با اشاره به جنگ اوکراین اظهار داشت: “مسئله ارسال تسلیحات از جمله سامانه‌های گنبد آهنین به اوکراین توسط دولت قبلی مورد بررسی قرار گرفت و رد شد. من این موضوع را بررسی خواهم کرد و به مناسب‌ترین شکل به آن پاسخ خواهم داد اما تل‌آویو باید گزینه‌های خود را بررسی کند و موقعیت خود در منطقه را هم در نظر بگیرد.”

وی با بیان اینکه احتمالا مشارکت اسرائیل در زمینه‎های دیگر خواهد بود اضافه کرد: “تاکنون اسرائیل، اوکراین را با کمک‌های بشردوستانه و پذیرش شمار زیادی پناهجوی اوکراینی یاری نموده است.”

این سخنان در حالی مطرح شده است که روسیه درباره ارسال هرگونه سلاح به اوکراین از سوی کشورهای غربی و متحدانش هشدار داده است و آن را عامل تشدید تنش‌ها عنوان کرده است.

با توجه به اقدامات دولت سابق رژیم اسرائیل و همچنین موضع‌گیری‌های مقامات صهیونیست در خصوص جنگ روسیه و اوکراین، در صورت ارسال سامانه‌های گنبد آهنین به اوکراین توسط این رژیم، قطعا مسکو در روابط‌ سیاسی‌ و دیپلماتیک‌ خود با تل‌آویو تجدیدنظر خواهد کرد.

شایان ذکر است چندی قبل، “یوگنی کورنیچوک” سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی، در یک کنفرانس مطبوعاتی از مقامات رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا با تجهیز کیف به سامانه “گنبد آهنین” جهت مقابله با حملات ارتش روسیه موافقت کنند اما این درخواست توسط مقامات دولت قبلی به دلیل ترس از واکنش احتمالی روسیه رد شد.

بیشتر بخوانید: اوکراین به دنبال خرید سامانه گنبد آهنین از اسرائیل!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.