کسب درآمد دولت باکو از زلزله ترکیه!

پنجشنبه 20 بهمن 1401 - 12:02
https://iswnews.com/?p=88344

زلزله سهمگین در جنوب ترکیه و شمال سوریه سبب تلفات انسانی و خسارت‌های فراوانی شده است. دولت ترکیه ابتکار عمل را در دست گرفته و یک حساب متمرکز مالی برای این کار اختصاص یافته است. همه بانک‌های جهان بابت ارسال کمک نقدی به زلزله زدگان هزینه ای از خیرین دریافت نمی‌کنند اما در جمهوری آذربایجان موضوع متفاوت است و بانک‌ها بابت این موضوع کسب درآمد می‌کنند که موجب اعتراض شده است.

تورال صادقلی منتقد در تبعید دولت باکو با بیان این موضوع اعلام کرده است: “همه بانک‌های آذربایجان از کمک مالی به زلزله ترکیه ۱۹ درصد بابت هزینه انتقال پول دریافت می‌کنند. تنها بانک زراعت (کشاورزی) که متعلق به ترکیه است چنین کاری نمی‌کند.”

صادقلی مدیر رسانه صدای آزاد همچنین درباره علت دریافت این مبالغ می‌گوید: “الهام علیف از زلزله ترکیه هم کسب درآمد می‌کند و این کار به دستور وی است. الهام علیف رئیس جمهور و خانواده او صاحب بانک‌های آذربایجان و یا شریک صاحبان آن هستند که از جمله آنها می‌توان به کاپیتال بانک، پاشا بانک، سوسیال بانک، باکو بانک و …. اشاره کرد.”

حتی الهام علیف سهامدار بانک جمهوری (رِسبوبریکا بانک) متعلق به المان رستم اُف رئیس سابق بانک مرکزی است. رستم اُف با دستور علیف از کار برکنار شده و این بانک خصوصی را تاسیس کرده است.

بنابر گزارش تحولات جهان اسلام پس از اعتراض مردم، طرح این موضوع در شبکه های اجتماعی و افشاگری تورال صادقلی، یک بی آبرویی دیگر برای دیکتاتور دولت باکو شکل گرفته است. اکنون تلویزیون آذربایجان با آب و تاب فراوان تبلیغ می‌کند که شهروندان می‌توانند بدون پرداخت هزینه انتقال برای زلزله زدگان ترکیه پول بفرستند. البته هنوز مشخص نیست که این تبلیغ تا چه حدی واقعی است. همین تراکنش مالی هم برای بانک‌ها خوشایند است و اعتبار آنها را بالاتر می‌برد که باز هم به نفع سهامداران و صاحبانشان است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر پنجشنبه, ۲۰ بهمن, ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

    من تعجب می‌کنم الهام علی اف با تمام این سرقت‌ها چرا این مردم مسلمان قبول می‌کنند که چنین فرد با اطرافیان فاسد ش رآس حکومت باشند دارای گیری اگر هیچ کس ازمردم سرصندوقها نروند این فساد را بیرون انداختند یا با راهپیمائی. گسترده تقاضای انتخابات زود رس را پیش بکشند بعد رآی ندهند با نظارت سازمان بین الملل این کار صورت بگیرد این فرد مخالف دین ومذهب ودنبال رو صهیونیست‌ها است دیگر برمردم آذربایجان ثابت شده تنها را قیام ملی است تا ازشر این جرثومه فساد خلاص شوند

    پاسخ
    1. احد جمعه, ۲۱ بهمن, ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۱

      تعجب نکن دوست عزیز چون رسانه های ایرانی تمام واقعیتها را منعکس نمی کنند

  2. ایرانی جمعه, ۲۱ بهمن, ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

    الهام پسر حیدر علی الف یک فاسد و دیکتاتور ب تمام معناست اما نباید سیاست او رو در مورد همکاری با کشورهای بزرگ رو هم دست کم بگیریم، همین ازادی منطقه قره باغ بخاطر همکاری او با کشورهای قدرتمند بود، اما متاسفانه کل کشور آذربایجان و سرمایه های اون تو دستان ایشونه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.